Vse več mladih oblikovalcev se v svojih delih poigrava z lesom, namesto obteženih oblik se odločajo za lahkotnost in iskrivost. Kos pohištva ni le predmet v kotu sobe, je del našega domovanja, del našega doživljanja prostora, z njim delimo vsakdan in spomine. Takšna je tudi misel znamke Lepu, pod katero ustvarja magistrica industrijskega oblikovanja Neža Uran.
Na nedavnem sejmu Ambient se je predstavila z mizo Puhi, ki je nastala kot odgovor oblikovalke na prostorsko problematiko garsonjere, v kateri si je Nežina prijateljica urejala domovanje. Blagovno znamko Lepu namreč navdihujejo sproti opažene potrebe, na katere želi oblikovalka odgovoriti na svež in pristen način. Miza Puhi, ki je tako postala del nabora izdelkov znamke, je lahko po želji naročnika izdelana iz bukovega, hrastovega, jesenovega ali orehovega lesa, ogrodje pa lepo zaključi vrhnja plošča obarvana v enega izmed predlaganih odtenkov (svetlo modra, koralno roza, turkizna, svetlo siva, rdeča, temno modra, oker in črna). Produktna oblikovalka že tako prisega na obnovljive naravne materiale, ki se najbolj skladajo s samo vizijo znamke Lepu.
Sama je vpletena v vse faze procesa izdelave, saj meni, da je tako z oblikovalskega vidika lažje razumeti celoten proces nastajanja izdelka. »V nekaterih fazah procese vodim, v drugih predvsem poslušam ali sem pomočnik, ves čas pa sem zraven. Partner Klemen Udovič je mizar, on rešuje tehnična vprašanja in od njega se ogromno naučim. Skupaj sva tudi izdelala mizo Puhi. Razvojne faze so redko strogo zaporedne, po navadi se prepletajo in izdelek se večkrat vrne v začetne faze, postopoma pa iz vsakega cikla izide boljši. Zagotovo oblikovalec svoje delo opravi bolje, če do podrobnosti pozna vse procese. Najboljši izdelki niso prijazni samo do končnega uporabnika, ampak tudi do vseh, ki tekom procesa pridejo v stik z njim, kot seveda tudi do okolja. Naloga oblikovalca je, da vse okoliščine upošteva, poveže in najde odgovor,« je prepričana Neža, ki jo sicer navdušujeta tudi ilustracija in grafika.
Njen izjemen občutek za estetiko se je izrazil že pred dvema letoma, ko ji je prav med Top idejami sejma Ambient, polfotelj Pero prinesel priznanje stroke. Ideja za izdelavo stola je nastala na pobudo mizarja Petra Godeše iz Mizarstva Godeša, ki je želel imeti izdelek, ki bi ga lahko ponudil širšemu trgu. »Gospod Godeša se ne boji izzivov in ima izjemen občutek za detajle, zato sva razvila na prvi pogled enostaven, a za izdelavo dokaj zahteven kos, ki lahko na dolgi rok nastopa kot njegov paradni konj. Piko na i Peru doda še tapecirana notranjost v izvedbi tapetništva Stepp d.o.o. Cilj je bil ustvariti sodoben, široko aplikativen stol, polfotelj, ki je že sam po sebi mini ambient, ki vabi,« razloži oblikovalka, ki želi v prihodnje paleto izdelkov razširiti še na omare in komode, morda se poraja zamisel tudi za kak večnamenski element.
Izdelki Lepu so po večini samostojni kosi, ki dobro funkcionirajo z že izbranim pohištvom v prostoru, v prihodnosti pa gre pričakovati težnjo k razvoji samostojne kolekcije. »Vsak kos se lahko pridruži opremi, ki že funkcionira v nekem prostoru. Sprva sem želela oblikovati kose, ki bi se pridružili Peru, pa se je potem obrnilo drugače in namesto ene zaključene družine je nastalo več samostojnih kosov. Namen, da se razvije kolekcija, pa ostaja in pričakujemo lahko dve ali tri,« razkrije Neža in obenem poudari, da izdelki Lepu niso le kos pohištva v prostoru, temveč gre za kose, ki sooblikujejo prostor. Prav zato je med uporabniki linije Lepu veliko takšnih, ki se zavedajo vrednosti oblikovalsko dodelanih kosov in njihove prisotnosti v prostoru. »Z ustvarjalci delijo navdušenje nad materiali, barvami, ter nad funkcionalnostjo in obliko. Mislim, da pohištvo doživljamo nekako sinestetično. Ko recimo češnjev les obdeluješ in se ta zaradi visokih obratov orodja segreje, včasih zadiši po češnjah. Pri predmetu te mora navdušiti, kako po njem tečejo lesna vlakna, kako se čutijo pod prsti in kako je slišati, ko ga uporabljaš… Včasih ti prikliče vonj po češnjah. Včasih tudi samo zadovoljno opazuješ, kako njegova prisotnost spreminja prostor, v katerega si ga postavil,« pove oblikovalka o svojih strankah in zaključi: »Sčasoma postaja vedno bolj tvoj, z njim deliš življenjske situacije in razpoloženja, spomine. Izdelki znamke Lepu so narejeni z namenom, da dobijo to vlogo.«
Foto: arhiv oblikovalke