V mali vasici Desinec v Beli krajini ustvarja družina Agnič. Mojster Jože, njegova soproga Tatjana in njuna hčerka Urška. Njihovi izdelki, združeni pod znamko Lepote belokranjskega lesa Agnič, so v sozvočju z naravo, ki jo obdaja, okoliškimi gozdovi in lesom, ki raste v njihovem belokranjskem okolju. »Vsak kos lesa je unikaten, kot je unikaten tudi pristop do dela. Ta unikatnost pa nas pri ustvarjanju najbolj navdihuje,« potrjuje družina, ki jo pri oblikovanju vodi želja po drznosti, po drugačnosti.
Jože, sicer odgovorni tehnolog v enem vodilnih slovenskih podjetij za izdelavo mobilnih hišk ter visokokakovostnih šotorov za glampiranje, je pogonski motor znamke, ki s svojo spretnostjo, znanjem in iznajdljivostjo rokuje z lesom. Sam je že od malih nog povezan z lesom, otroška ljubezen do ustvarjanja z njim pa je prerasla v lastno mizarsko delavnico. Po 15 letih delovanja je moral zaradi zdravstvenih težav delavnico zapreti, a njegova ljubezen do ustvarjanja z lesom s tem ni zamrla. Ravno nasprotno, kmalu je vzklila ideja o izdelavi unikatnih lesenih izdelkov.
Pri iskanju idej in oblikovanju mu na pomoč priskočita soproga in hčerka, brez katerih znamka Lepote belokranjskega lesa Agnič ne bi bila takšna, kot je. Družina se namreč zaveda velikega bogastva, ki ji je dano. Možnosti, da živi obkrožena z bujnimi gozdovi in lesnimi vrstami, ki jih lahko z velikim spoštovanjem pretvori v uporabne lesene izdelke.
Prvi izdelek, ki je prižgal iskrico pri oblikovanju znamke, je bila lesena posodica za suho sadje iz korenine jablane in slive. To je bilo pred desetletjem, saj bo družinsko ustvarjanje prav v tem letu obeležilo desetletnico. Prvi koraki niso bili preprosti, največ preglavic pa je povzročalo prav iskanje primerne embalaže. Čeprav je od začetkov minilo že nekaj časa, je spomin na prve izdelke še kako živ. Dve leti pozneje so v svoj asortiman dodali nov izdelek – lesen metuljček.
»V tistem času so bili leseni metuljčki in lesene kravate pravi modni hit. Hčerka Urška je imela maturantski ples, njej soplesalec pa si je zamislil, da bi nosil lesen metuljček. Takrat jih v Sloveniji še ni bilo in bi ga morali naročiti iz tujine, kar bi bilo kar drago, zato se je Jože odločil, da ga naredi kar sam doma. Po nekaj poskusih je nastala prva oblika metuljčka, ki ga delamo še danes. Navezali smo stik s priznano trgovino v Ljubljani in prenekateri ženin se je odločil za nakup našega lesenega metuljčka,« s ponosom pove Tatjana.
Svoje izdelke so pod blagovno znamko Lepote belokranjskega lesa Agnič združili v začetku leta 2017, malo po tem, ko so pridobili tudi certifikat Rokodelstvo Arts&Crafts Slovenija. Sčasoma so svojo ponudbo izdelkov še dopolnili. Njihova filozofija temelji na lesu, ki prihaja iz domačih krajev, torej Bele krajine. Pri ustvarjanju najraje posežejo po lesnih vrstah, kot so hrast, oreh in domača sliva. Včasih tudi hruška, jablana in belokranjska breza, ki je po besedah mojstra izjemno zahtevna za obdelavo, a je končni izdelek zato še toliko bolj veličasten. V njihovi delavnici se znajdejo tudi kosi oljke, ki jo pridobivajo s slovenske obale enkrat letno, ko kmetje obrezujejo oljčna drevesa.
Svoje izdelke zaščitijo bodisi z balzamom za les (kadar je površina izdelka gladka) ali mešanico olj pri bolj hrapavih površinah. Trenutno razvijajo olje, ki bi bilo še bolj obstojno in okolju prijazno. S struženjem oblikujejo tudi prekrasne lesene sklede. Te niso nič kaj bolj zahtevne za čiščenje, če jih redno čistite s tekočino za pomivanje posode, sperete pod tekočo vodo in obrišete ter pustite, da se posušijo do suhega:
»Glede na pogostost uporabe lesene sklede in deske posujemo s soljo ter jih nežno zdrgnemo. Lahko jih natrete z rezino limone in sperete pod vročo tekočo vodo. Priporočamo, da stranke svoje izdelke občasno naoljijo, da podaljšajo njihovo življenjsko dobo.«
Glede na to, da jim idej ne manjka, elana in volje pa prav tako ne, je pričakovati, da bo v Jožetovi delavnici nastalo še veliko stvaritev. Kot pove družina, bi v prihodnosti svojo znamko radi povzdignili še na višjo raven estetike.
»Naši izdelki poosebljajo drznost, eleganco in prefinjenost. Te koncepte nenehno nadgrajujemo z dodatnimi izobraževanji kar se tiče lastnosti lesa, izdelkov za nego lesa in podjetniških vrlin, ki so potrebne za uspešno poslovno pot. Mlajša generacija ekipe se posveča marketingu in prodaji, starejša pa svoji žilici za ustvarjanje. Vsak izdelek skrbno proučimo, preden ga predstavimo trgu. Prav tako ogromno svojega časa posvetimo raziskavi trga ter konkurence, saj nas naša unikatnost loči od drugih,« poudarijo in za konec še dodajo: »Zavedamo se, da je ustvarjanje iz lesa privilegij, dan le redkim. V vsakem neobdelanem kosu vidimo prefinjenost končnega izdelka, ki bo šele nastal pod rokami našega mojstra.«