Oblikovalci so po koncu študija pogosto prepuščeni sebi in kreativnosti, s pomočjo katere poiščejo svoje mesto pod soncem. Nič drugače ni bilo niti z Lukom Rugljem, ki je oblikovalsko znanje pilil na Akademiji za likovno umetnost Univerze v Ljubljani, po končanem študiju svojo ustvarjalnost izrazil pod znamko Guïana.
Znamka Guïana tako združuje njegove velike ljubezni: ljubezen do arhitekturnega modernizma, japonske umetnosti in oblikovanja unikatnih pohištvenih kosov. »Ime blagovne znamke je izpeljava imena južnoameriške države Gvajane. Prav tako pa se navezuje na arhitekturni slog, ki mi je kot oblikovalcu zelo blizu. To je tropski modernizem, slog, ki je svoj razcvet doživel v 60. in 70. letih prejšnjega stoletja v Afriki, Aziji in Latinski Ameriki. Občudujem dela brazilskega arhitekta Oscarja Niemeyerja, ki je monotonost arhitekturne modernistične forme oplemenitil z dodajanjem elementov svojega kulturnega območja,« pove Luka in pojasni, da je tudi naše geografsko območje povezano s tovrstnim oblikovalskim slogom: »V času Jugoslavije, ko sta arhitektura in oblikovanje doživela svoj ustvarjalni razcvet, je bilo naše kulturno območje neposredno povezano s tropskim modernizmom prek politike neuvrščenih.«
Dokaj majhen slovenski trg lahko številnim oblikovalcem predstavlja veliko oviro, saj številni posamezniki oblikovanja še danes ne dojemajo kot panogo, s katero se je mogoče preživljati. Kot pojasni Luka, se številni oblikovalci po končanem študiju znajdejo v nezavidljivem položaju, saj možnosti za zaposlitev na področju oblikovanja v Sloveniji ni veliko. Tako je vsak oblikovalec prepuščen samemu sebi. »Pred študijem na ALUO sem se spogledoval z avtomobilskim dizajnom, med samim študijem pa me je pot zanesla tudi v kiparske vode. In ker je v tem poklicu potrebna velika mera samoinciativnosti, sem se po končanem študiju odločil, da se poskusim uveljaviti s svojo oblikovalsko znamko,« ponosno pove. Tako je zavihal rokave in se lotil oblikovanja pohištva: »Medtem ko smo med študijem prepoznavali in reševali oblikovalske probleme v povezavi z okoljem in družbo, je bil tokrat moj pristop nekoliko bolj umetniški. Želel sem si raziskati formo v odnosu do materiala v povezavi z arhitekturnim modernizmom. Zelo mi je pomembno, da se kot oblikovalec lahko izražam na avtentičen, samosvoj način in da se moja kreativnost lahko realizira v uporabnem izdelku. To se mi zdi ena izmed največjih prednosti oblikovalskega poklica.«
V njegovih izdelki se zrcali nadvse pestro oblikovalsko razmišljanje, vse od kiparskih do modelarskih spretnosti, ki s popotovanji po svetu postaja vse širše. Izdelki znamke Guïana združujejo dolgoletno obrtniško znanje in inovativno oblikovalsko razmišljanje. »Za oblikovalce je zelo pomembno, da niso samo specializirani na svojem področju, temveč, da imajo hkrati širok pogled na svet okoli sebe. Sam veliko potujem in s tem si ustvarjam svoj arhiv vtisov, podob, barv, oblik, detajlov. Kakor je poudarjal že ameriški oblikovalec in futurist Jacque Fresco, se nam ideje ne porodijo v naših glavah same od sebe, ampak je vsaka nova ideja le naša interpretacija nečesa, kar smo videli v preteklosti in se je vtisnilo v naš spomin. Ker jemljem oblikovanje kot izziv, so lahko navdih tudi omejevalne zahteve trga. Bolj ko si kot oblikovalec omejen z zahtevami naročnikov, lastnostmi materiala in ostalimi tehničnimi parametri, večji izziv je oblikovati izdelek. Takrat vidiš, da kljub vsem omejitvam še vedno ostaja dovolj prostora za kreativnost in ravno v tem je po mojem mnenju čar industrijskega oblikovanja,« razmišlja oblikovalec.
Pohištvo odlikuje minimalistična forma z izstopajočimi detajli. Izdelki združujejo bogato lesno tradicijo s sodobnimi oblikovalskimi prijemi, zaradi česar se lepo vključijo v široko paleto interjerja. »Les kot material me je zanimal že od nekdaj. Njegove značilnosti in možnosti uporabe sem spoznal že kot otrok, ko sva z dedkom izdelovala lesene modele ladij in letal. Tudi zato ni presenetljivo, da sem si za prvi samostojni projekt izbral oblikovanje pohištva iz masivnega lesa. V ta namen sem se povezal s priznanim mizarskim mojstrom in tako je nastala kolekcija Origami,« pojasnjuje Luka. Pri oblikovanju se je naslanjal tudi na izrazito gozdnati značaj slovenskih tal in dolgoletno znanje s področja obdelave in uporabe lesa: »Zdi se mi pomembno, da znamo oblikovalci ta potencial prepoznati in ga izrabiti. Drugi razlog pa je ta, da so ljudje postali veliko bolj ozaveščeni glede uporabe trajnostnih materialov, tako da povpraševanje po kvalitetno narejenih kosih pohištva iz masivnega lesa narašča. Tudi zato sem se, na primer, odločil oblikovati pohištvo, ki je narejeno brez kovinskih veznikov, pač pa s poudarjenimi lesnimi spoji.«
Med ponudbo izdelkov najdemo posteljo, mizo, pa tudi kredenco in nočno omarico. »Vse se je začelo z naročilom za opremo stanovanja. Izdelki izhajajo iz naročnikove potrebe po takšnih kosih pohištva. Kasneje sem za svojo blagovno znamko dizajn nekoliko predrugačil, ponudba pa je zaradi stroškov izdelave pri mizarju ostala enaka. Za svojo znamko sem si zadal oblikovati visokokakovostne kose pohištva s posebnim poudarkom na detajlih,« pojasni oblikovalec. Septembra je svoje izdelke predstavil tudi na razstavnem dogodku 3daysofdesign v Koebenhavnu. Estetika znamke Guïana ni ostala skrita niti Skandinavcem, ki slovijo kot mojstri oblikovanja in izdelave pohištva iz lesa: »Njihov odnos do lesa kot trajnostnega materiala je na najvišji ravni.«
Znamka se želi v prihodnjem desetletju še močneje zasidrati v evropskem oblikovalskem prostoru, Luka pa želi svoje oblikovalsko znanje izraziti tudi ob drugih oblikovalskih projektih. »Zamisel o ustanovitvi blagovne znamke z omejenimi finančnimi sredstvi je bila, kot lahko rečem zdaj, pogumen skok v neznano. Morda sem imel tudi nekoliko previsoka pričakovanja glede zanimanja trga oziroma kupcev za neuveljavljeno blagovno znamko. Za menoj je dobro leto dni dragocenih izkušenj, ko so se mi odprla številna nova vrata, ko sem spletel novo mrežo poznanstev in pridobil pomembne informacije. Z izdelki se nameravam naslednje leto predstaviti še na Furniture & Light Fair v Stockholmu, potem se bom lotil nekaterih sprememb v svojem poslovnem načrtu, tudi v zvezi z blagovno znamko. Bolj kot blagovno znamko nameravam promovirati sebe kot oblikovalca,« zaključi.
Več: guianadesign.com