Newyorškemu biroju GRT Architects je bila zaupana prenova stanovanja iz začetka minulega stoletja v umetniško navdahnjeni soseski East Village. Reorganizacija tlorisa in nov interier stanovanja pa nista zanemarila bogate zgodovine in karakteristik danega prostora.
V šestnadstropni vogalni stavbi Beaux-Arts, ki je bila zgrajena leta 1902, je stanovanje z dotrajano opremo doživelo temeljito prenovo in premislek. Ta je vključeval vse, od razporeditve prostorov do opreme. S prenovo so arhitekti reorganizirali tloris in povečali dotok naravne svetlobe, hkrati pa ohranili njegov značaj s preloma stoletja. V ta namen niso veliko posegali v celotno konstrukcijo stavbe, edini poseg je plitvo obokana odprtina v nosilni opečnati steni, ki poenoti hodnik in mu omogoči dostop naravne svetlobe.
»Sprehod po tem hodniku slavi nepravilnost stavbe z asimetričnimi nišami in zaobljenimi odprtinami v debelih mavčnih stenah,« o posegu povedo v studiu GRT Architects.
Hodnik vstopa v bivalni prostor s polodprto kuhinjo, ki so jo iz diagonalnega vogala prestavili v bolj odprt in osvetljen del stanovanja. Kuhinjski otok obdajajo mozaične ploščice v barvi volovske krvi, medtem ko so za kuhinjske omare izbrali beli hrast in satenasto bel pult.
Posamezne kuhinjske enote so dvignjene na medeninaste palice, ki celotnemu sestavu dajejo še bolj prefinjen izgled. Kuhinjski del se od preostalega razlikuje tudi po tlaku, če v kuhinji prevladujejo nežni mozaiki, je drugod po stanovanju položen parket.
Tudi sicer je stanovanje simfonija različnih materialov, od globokega oreha do prefinjenega hrasta. Medenine in keramike. Nad jedilno mizo iz orehovega lesa visi minimalistična medeninasta luč, skozi odprtino pa se pogled odpre proti dnevni sobi. Vizualna ločnica med prostoroma je zgolj ozek pas parketa, položenega v vzorcu ribje kosti.
Dnevna soba, ki je večinoma obarvana v hladnejše odtenke (v primerjavi z dokaj toplimi niansami drugod po stanovanju), je zanimiva tudi zaradi barvnih poudarkov, ki razbijajo monotono sivino. Bodisi rumeni fotelj, ki se ujema z oblazinjenjem jedilnih stolov, ali stena za shranjevanje, obložena s ploščami v barvi siene. Za drsno ploščo, na kateri je umetniško delo, se skriva tudi televizor. S hrastovim lesom se dnevni prostor povezuje s kuhinjo, z odtenkom siene pa s pisarno, ki se skriva za drsnimi vrati na levi strani.
Osrednjo spalnico so umestili v del, kjer je prej stala kuhinja. Eno od garderobnih omar so tako postavili kar v jašek, v katerem je prej stal del kuhinjskega sestava.
Sosednja kopalnica združuje različne mehke in trše materiale, od pegastega terrazza in zelenih mozaičnih ploščic do hrastovih vrat omar, ki se vizualno povezujejo s kuhinjo.
Fotografije: Nicole Franzen