Prikupne svečke naredijo naš dom še bolj prijeten in domač. Po zraku se širi njihov mamljiv vonj, medtem ko drobni plamenček oddaja prijetno svetlobo. V zadnjih letih svečke še zdaleč niso monotone strukture, temveč estetski izdelki z zgodbo. In prav takšne so tudi svečke znamke Bow, ki so projekt oblikovalskega studia Lotti Gostič Studio.
Lotti Gostič je ena tistih umetniških duš, ki se oblikovanja predmetov in prostora rada loteva z mislijo na uporabnika. Notranja arhitektka po izobrazbi, ki je svoje znanje pridobivala med študijem doma, pa tudi na Nizozemskem in na Škotskem, je svoje umetniško ustvarjanje strnila v Lotti Gostič Studio. Njeno ustvarjanje ni nujno vedno povezano s prostorom, zato Lotti sama sebe najraje imenuje kar oblikovalka.
Njeni projekti se pogosto navezujejo na širša družbena vprašanja, ki jih sama rada rešuje na kreativen način. V sklopu studia se je porodila tudi znamka Bow, ki jo soustvarja skupaj z mamo Darjo Ocepek. Prav ona pa je glavni ‘krivec’, da se je ideja o oblikovanju svečk sploh porodila.
»Ideja za projekt ni prišla iz želje po izdelovanju sveč, to je prišlo pozneje, ko sem se lotila reševanja socialnega problema na kreativen način in se mi je zdela ta dejavnost primerna za začetek. Takrat sva z mami nakupili različne materiale, voske, dišave, barve … in začeli testirati. Prav prijetni, zabavni in pozitivni odzivi med ustvarjanjem so bili najbolj pomembni, saj sem jih želela ohraniti tudi v poznejšem delu proizvodnje. Prav zato Bow sveče tudi vsebujejo toliko barv. Poleg ideje in oblikovanja produktov se je torej oblikoval še kreativni proces proizvodnje,« o začetkih pojasni Lotti.
Svečke Bow so izdelane iz kokosovega in sojinega voska. Odločitev o tem je bila sprejeta potem, ko sta z mamo testirali več tipov voskov, mešanica kokosa in soje pa je najpočasneje izgorevala in oddajala najbolj prijetne vonje. Je pa ta mešanica voskov bolj občutljiva na temperaturne spremembe in vlago, zato je treba na svečke paziti, da ohranijo svoj prvoten izgled. Mešanica kokosovega in sojinega voska se je izkazala tudi za najbolj kompatibilno z dišavami, ki jih pri svojem ustvarjanju uporabljata:
»Prvotno smo ustvarili komplet štirih različnih vonjev ‒ štirih letnih časov, s tem pa smo želeli pokriti različne okuse ljudi. En vonj je zato bolj cvetlični, en saden, citronski in pa klasično zimski. Pozneje smo dodali še kolekcijo zimskih vonjev, ki jo imamo v ponudbi med septembrom in januarjem, ta pa se lahko sezonsko tudi spreminja. Trenutno se testirata še dva nova vonja.«
Izbor vonjev je rezultat ustvarjalnega procesa. V sklopu tega izberejo nekaj več kot deset vonjev, ki jih običajno testirajo, na podlagi rezultatov pa zmanjšajo izbor na najbolj edinstvene. V drugi fazi vonje preverijo še pri širšem občinstvu, ki s svojim odzivom močno pripomore k oblikovanju dodatnega izbora. Končna odločitev pa pade na podlagi kompatibilnosti z voskom in močjo vonja nad ognjem.
Znamka Bow združuje dekorativne in dišeče sveče ter voske, vse pa povezuje edinstven izgled izdelkov, ki vsemu skupaj daje prav poseben pečat. Najbolj priljubljene so prav dišeče svečke, sploh tiste namenske, darilne sveče – Mami, Vse najboljše, I love us … Pomembno vlogo pri ustvarjanju ima tudi trajnost. Uporabniki lahko prazne kozarčke vrnejo, v zameno pa dobijo komplet voskov.
»Res je, prazne kozarčke se lahko pomije in ponovno uporabi, prav tako imamo na voljo refille kjer stranka kupi samo odišavljen vosek, ki ga nato vstavi v pomit kozarček. Poudarek pa dajemo tudi embalaži za pošiljanje in dostavljanje. Pri tem uporabimo škatle, ki so bile poslane nam. Te škatle dobijo nalepko ‒ This is not my first delivery, I’m being reused,« pove Loti.
Tudi ciljev in izzivov za prihodnost ne manjka. V letu 2024 bo luč sveta ugledalo kar nekaj novih izdelkov, poleg tega pa se studio želi razširiti tudi na druga področja ustvarjanja: »Želimo postati tudi znamka, s katero bi lahko sodelovali drugi kreativci, tako da tudi na tem področju pripravljamo nove izdelke. Imamo pa tudi načrte razširitve prodaje na tuje trge. To je nujno za ustvarjanje delovnih mest za dodatno dejavnost, kar je prvotna ideja Bowa.«