Čudovite podobe monster in sadežev iz sadovnjaka, gozdnih prebivalcev in rastja ter pestro dogajanje pod gladino morja, vse to so motivi, ki jih najdete na prekrasnih stvaritvah umetnice Klavdije Zupanc. To pa še zdaleč niso vsi, in čeprav poglavitna inspiracija prihaja iz narave, je na njenih mojstrovinah, izdelanih ob pomoči linoreza in sitotiska, mogoče opaziti tudi podobe vesolja, simpatična kolesa in bolj abstraktne poteze.
Umetnica Klavdija Zupanc že vse od otroških let goji veliko ljubezen do ustvarjanja. Že pri rosnih enajstih letih je ustvarila prvo umetniško grafiko, ki ima v njeni zbirki še danes posebno mesto. Odtlej se je njen slog le še razvijal, tudi po zaslugi šolanja na umetniški gimnaziji v Velenju ter nadaljnjega študija na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. Čeprav je sprva izbrala slikarstvo, se je proti koncu študija vse bolj posvečala umetniški grafiki. Velik del študijskih let je preživela v ateljeju na Erjavčevi, v zadnjih letih pa si je ustvarila atelje v domači Savinjski dolini. Na podstrešju, od tod tudi prvotno ime njene znamke – Ustvarjeno na podstrešju.
Med kaljenjem v umetniških vodah je spoznala, da je za kakršenkoli uspeh treba vložiti veliko časa in truda, predvsem pa veliko ustvarjanja. Ne glede na to, ali gre za preprosto skiciranje, zapisovanje idej ali dejansko slikanje, ustvarjanje grafik. Izkusila je, da se vsak proces ustvarjanja ne konča uspešno oziroma kot si je zamislila, počasi pa je sprejela tudi to idejo. Poleg slikarstva, ilustracije in umetniške grafike se v zadnjem času rada posveča tudi glini, a to bolj prostočasno. Skratka, če iz zgornjih vrstic niste razbrali, Klavdija je resnično vsestransko nadarjena umetnica.
»Na svoji samostojni podjetniški in ustvarjalni poti sem že od leta 2011 in to obdobje je bilo zame zelo pestro. Tako kot se spreminjamo kot osebe in odvržemo tisto, kar se nam ne zdi v redu ter obdržimo in nadgradimo tisto, kar se nam zdi vredno obdržati, podobno se dogaja s slogom. Sama bi rekla, da z vsakim letom moj slog postaja bolj izčiščen in preprost. Jasen v izraznosti,« o spontanosti umetniškega izražanja pove Klavdija.
V zadnjem času se najbolj posveča tehniki linoreza in sitotiska, ki ji glede na slog, način dela in prostorske zmožnosti najbolj odgovarjata. Kot veliki zgovornici ročnega tiska in originalov ji ti dve tehniki omogočata, da se lahko loti tako izdelave unikatnih del kot tiskanja serijskih izdelkov na papir, slikarsko platno oziroma različne tkanine.
»Želela bi si, da bi se vse stvari bolj prepletale med sabo, v resnici pa res nekako pridejo po obdobjih. Odvisno je od projektov, na katerih delam, in predvsem od letnega časa, v katerem ustvarjam,« pove ustvarjalka, katere dela so prekrasna darila, zato poleti veliko ustvarja za mladoporočence, v zimskem času pa se pripravlja na veseli december in obdarovanja. Prav konec leta je zanjo običajno najbolj pester, saj prav v tem obdobju nastane največ novih izdelkov – od voščilnic, ilustriranega koledarja, grafik, bombažnih vrečk do namiznih luči in drugih uporabnih predmetov.
Najbolj jo pri delu in izbiri motivov navdihuje narava s svojimi neštetimi oblikami, s pomočjo katerih lahko razvije svojo interpretacijo in jo prenese na papir. Trenutno so ji najbližji rastlinski vzorci, bodisi v obliki listov monstere ali ginka ter bujne praproti in plodov. Njeni motivi so minimalistični, zaradi svoje igrivosti pa čudovito popestrijo tudi bolj drzne in barvite domove.
Klavdiji, kot veliki kreativki, pa idej za ustvarjanje nikoli ne zmanjka. Veliko navdiha je prišlo tudi z materinstvom, po zaslugi hčerke Ane pa je del svoje ustvarjalnosti preusmerila v oblikovanje otroških izdelkov.
»Nastale so že kontrastne kartice za najmlajše in grafika abeceda ter številke za malčke. Pod Instagram profilom Anina soba pa delim tudi različne projekte, ki jih ustvarjam zanjo. Ravno zdaj sem objavila poslikavo njene sobe ter izdelavo ročno potiskane posteljnine, delim pa tudi ideje za opremljanje otroške sobe s slovenskimi izdelki, igračami in vsem, kar spada v ta prostor,« sklene Klavdija, ki ji navdiha in ustvarjalnosti tudi za prihodnost ne manjka.