Green&Wooden je znamka, ki jo navdihujejo lepote in gozdnatost Slovenije, predvsem predela Notranjske. Slednje namreč inspirirajo Iztoka Škrlja pri oblikovanju uporabnih lesenih izdelkov, ki nastajajo z velikim spoštovanjem do lesa. Natančneje, vsakega kosa lesa.
Iztok, sicer po poklicu elektroinženir, je eden tistih, ki ga v poklicnih vodah vodi velika vedoželjnost. Želja po razumevanju delovanja elektronskih naprav in polprevodnikov, a ker je dandanes sodobna tehnologija prisotna v vseh segmentih življenja in tehnike, tudi na področju tehnologije obdelave lesa, ga je pot kmalu vodila nazaj k lesu. Gozdnatost Slovenije, predvsem pa velika prisotnost lesa in njegova razpoložljivost v našem okolju, obenem pa dosegljivost in zmogljivost sodobnih tehnoloških postopkov obdelave lesa so ga navdahnili, da je osnoval znamko Green&Wooden.
»Poklicna pot mi je prinašala neprestano soočanje in reševanje tehnično tehnoloških izzivov. Ta duh me žene tudi sedaj pri preoblikovanju in ustvarjanju z lesom,« pove z navdušenjem in obenem razkrije, da ga ljubezen do lesa spremlja že vse od otroških dni. Odraščal je namreč na podeželju, na Blokah, kjer je že kot fantič pomagal pri delu v gozdu. Gozd, ki se nahaja tik ob njegovi domači vasi, mu je tako služil kot vir neskončne inspiracije, kot kraj, kjer je preživel najlepše dni svojega otroštva.
Lesna industrija je bila včasih na Notranjskem ena izmed najpomembnejših panog, ki je dajala kruh številnim generacijam ter v svojem razvojnem konceptu podpirala potrebe po tehnično-naravoslovnih znanjih. Iztok je skoraj dvajset let tudi vodil podjetje, kjer je bil eden poglavitnih repro materialov prav les. Tudi to mu je vlilo še več samozavesti, ko se je odločil za snovanje lastne blagovne znamke:
»Bilo je že nekaj izdelkov z zanimivimi odzivi oziroma povratnimi izkušnjami s strani potencialnega segmenta uporabnikov. Leseni nožek, les za kopalnico, držalo za pametni telefon, ki je hkrati tudi ojačevalnik oziroma zvočnik, itd. Niz funkcionalno zanimivih produktov z deficitom vizualne komponente, privlačnosti in dopadljivosti.«
V tistem času se je spoprijateljil tudi z oblikovalcem Janom Petričem, ki ima v svojem življenjepisu tudi vrsto sodelovanj z zvenečimi svetovnimi znamkami. Jan tako kot Iztok prihaja iz Notranjske, zato je bilo le še vprašanje časa, kdaj bosta združila moči in zavihala rokave. Vsak s svojim znanjem sta prispevala h končni podobi izdelkov z iskanjem tehnoloških možnosti obdelave ter ob upoštevanju pravil in principov oblikovalske stroke.
»V sam proces sva čim bolj poskušala implementirati metodologiji t. i. Arthinking in Design thinking, kjer pri kreativnih aktivnostih inoviranja poskušaš zaobiti miselne ovire, preskočiti omejitve, pomisleke, s ciljem skreirati izdelke, ki bodo boljši, uporabnejši, družbeno sprejemljivejši. Vse to ob upoštevanju tehnoloških omejitev in ohranjanju poslovne orientiranosti,« pojasni Iztok.
Asortiman znamke Green&Wooden obsega vrsto uporabnih in estetskih izdelkov, narejenih z velikim spoštovanjem do vsakega kosa lesa. Čeprav njegov ustvarjalni zagon nima meja, se Iztok največkrat poigrava z idejami, kako iz lesa, ki v neki predhodni fazi predstavlja tehnološki ostanek, izdelati še (ne)kaj uporabnega. Leseni kos torej med lesne odpadke roma šele po dolgem času, ko začne zmanjkovati idej in prostora v delavnici. Prav s tem Iztok kar najbolje pooseblja pojma, kot sta trajnost in reciklaža. Prav z namenom funkcije je nastal tudi lesen zvočnik:
»Leseni pasivni zvočnik za pametne telefone je kos lesa, kjer smo združili dizajn in geometrijo. Ima zanimive fizikalno akustične lastnosti. Je lep kos dodatne opreme naših najsodobnejših pripomočkov, pametnih prijateljev, brez katerih težko zdržimo že eno uro. Ti so geometrijsko enostavni, izgledajo zgolj kot nek pravokoten čudotvor.«
Največkrat rokuje z domačimi lesnimi vrstami, tudi evropskimi. Tistimi, ki uspevajo v našem podnebnem pasu. Najbolj blizu so mu žlahtnejše lesne vrste, kot so orehovina, hrast, češnja in javor. Kreativne duše, kot je Iztok, seveda nikoli ne počivajo, tudi idej za prihodnost jim ne manjka. Kot pove Iztok, v njegovi glavi že zori vrsta novih zamisli, ki bi združile dandanašnji razvoj in dostopnost elektronike ter ju povezale z dosedanjimi izkušnjami s področja obdelave lesa.
Še naprej bomo poskušali pritegniti pozornost z obliko, izgledom, privlačnim dizajnom, dobro zgodbo in v nadaljevanju uporabnika nagraditi s funkcionalnostjo. V kombinaciji visoke tehnologije in masivnega lesa vidim še ogromno potenciala, mnogotere ciljne skupine, ki jih lahko v primeru lesenega zvočnika nagovorimo z najrazličnejšimi zgodbami v povezavi z različnimi zvrstmi glasbe za različne glasbene okuse, starostne skupine itd.,« pove Iztok in zaključi z besedami: »Lepo, všečno in uporabno! To je podnaslov blagovne znamke G&W. Naj ne služi zgolj kot nabiralec prahu ali kot obtežilnik za papir. Naj bo nekaj več!«
Fotografije: Anamarija Truden