Dandanes je vse bolj pomembno, kaj se znajde na naših jedilnikih, pa ne le to, tudi kako se kulinarično razvajanje zlije s samim krožnikom. Jemo namreč tudi z očmi, zato je ob izbranih kosih keramike sama jed še bolj mamljiva. Čudovita pisana keramika s podpisom Lestrson navdušuje s svojo unikatnostjo, živahnimi barvami in nepravilnimi oblikami, poživi pogrinjek na mizi ter poskrbi, da ob uživanju hrane vklopimo prav vse čute.
Znamka Lestrson se je slovenskemu trgu pred tremi leti predstavila z usnjenimi izdelki, kreativni tandem Sonja in Lenart Strniša sta med bivanjem na Baliju spoznala nekaj izjemnih usnjenih rokodelcev in jih predstavila na sonči strani Alp. Sonji pa ustvarjalnost ni dala miru in pred letom in pol se je preizkusila v oblikovanju keramike. »Sonja je po poklicu zlatarka, nekaj časa je tako izdelovala lasten nakit, nato pa svoje ročne spretnosti preusmerila v keramiko. Udeležila se je številnih tečajev in hitro napredovala, tako smo v domači kleti postavili peč za keramiko in ji uredili delavnico, v kateri je lahko v miru ustvarjala. Dandanes je postala že kar malce premajhna. Za začetek se je lotila oblikovanja krožnikov, ki veljajo za zelo zahtevne. Oblikovala je najrazličnejše oblike, eksperimentirala z barvami. Čut za estetiko in dojemanje oblikovanja sta jo pripeljala do končnega rezultata. Krožniki so kar naenkrat postali izjemno priljubljeni med najinimi prijatelji. Sprva so vsi vzeli le en kos, kmalu pa so spoznali, da je imeti enega samega malce nerodno, tako so začeli kupovati sete. Ob hitrem življenjskem tempu zmanjkuje časa za ustvarjanje v kuhinji, kadar pa si ga lahko privoščimo, hitro ugotovimo, koliko k samemu vtisu dodata postrežba in lepo oblikovan krožnik,« pojasnjuje Lenart.
Vizija podjetja se je obrestovala, naročil je iz meseca v mesec več. Vendar pa masovna proizvodnja nikoli ni bila v načrtu, saj sam postopek oblikovanja keramike poteka počasi, zato je Sonja kmalu dobila tudi pomoč, prijateljico Ano, s katero si delita željo po ustvarjanju. Prav tako se ne branijo povezovanj, med drugim njihovo keramiko uporablja tudi kuharica Tereza Poljanič (Terezas Choice), za svojo so jo vzeli tudi pri znamki rastlinske prehrane The Amaze foods. Veliko k samemu razmahu znamke prispevajo tudi družbena omrežja, kjer je Lestrson vse bolj aktiven. »Najprej se je naš glas širil od ust do ust, z družbenimi omrežji pa smo zajeli tudi širši krog ljudi. Na ta način se počasi širimo tudi v tujino,« pojasnjujeta oblikovalca. Nad Lestrson keramiko so navdušeni tudi naši severni sosedje, izdelke namreč najdete tudi v trgovinici na Dunaju. »Veliko smo prisotni tudi na ‘art and design’ sejmih v tujini, kjer po naših kosih posegajo številni oblikovalci. Dunajčani ne sprejemajo odločitev na podlagi cene, imamo številne redne stranke, ki se pogosto vračajo in uporabljajo naše izdelke,« stanje v avstrijski prestolnici opiše Lenart.
Keramične izdelke Lestrson brez težav operete v pomivalnem stroju, pri ravnanju z ročno oblikovano unikatno keramiko pa je potrebno imeti v mislih, da ne gre za potrošen material, zato pazljivost ni odveč. Pri oblikovanju kosov uporabljajo glino in kamenino, slednja je nekoliko trša, keramične umetnine boste tako ob primerni uporabi in rokovanju le s težavo okrušili ali razbili. »Pri izdelavi uporabljamo glazure in premaze, ki niso zdravju škodljivi in imajo certifikat za uporabo v prehranjevanju,« pojasnjuje Lenart. Slovencev, ki svoje domove obogatijo z njihovimi keramičnimi kosi, je vedno več, gre predvsem za posameznike, ki cenijo estetiko in ročno delo ter imajo čut za dovršenost. »Vedno več Slovencev močno ceni estetski videz, ličnost doma in se razvija skozi opremo,« razloži sogovornik.
»Pred kratkim smo v ponudbo poleg krožnikov in posodic za kosmiče, prigrizke, dodali tudi skodelice za kavo ter čaj. Trenutno ne razmišljamo o veleprodaji, zato je velik zalogaj razširiti ponudbo. Preden smo trgu predstavili krožnike, smo jih nekaj mesecev testirali sami, šele ko smo bili povsem prepričani, da je to to, smo izdelek ponudili strankam. Sedaj smo na ta način lansirali skodelice, sedaj jih počasi plasiramo na trg,« razložita oblikovalca, ki se imata v prihodnosti namen povezati tudi z notranjimi oblikovalci, ki bi lahko izdelke predstavili določenemu segmentu strank. Izdelke Lestrson je sicer mogoče kupiti širom po Sloveniji, med drugim tudi v prikupni trgovinici Parada Lifestyle v središču Ljubljane in škofjeloški Rozamundi.
Več: www.lestrson.com