Zgodba Cuckoo Cups se je začela pisati v Celju, kar še zdaleč ni naključje. V mestu, kjer stoji še edina slovenska tovarna emajlirane posode, se je ideja o izdelavi očarljivih emajl lončkov porodila sestrama Urški in Nini. Ob skodelici kave sta prišli do navdihujočih motivov in zamisli, s katerimi sta sprva obnoreli prijatelje, kaj hitro pa so ju zasula naročila z vse Slovenije.
Najboljše zgodbe so tiste, ki se razvijejo povsem spontano, tako po naključju. Takšna je tudi zgodba Cuckoo Cups, ki je od prvotne ideje prerasla v pravo malo gibanje. Nina Majcen je v želji, da bi bivalnike Nest Campers, ki jih oddaja v najem, opremila z unikatnimi in trajnostnimi skodelicami, za nasvet prosila sestro Urško Golob. Dekleti sta si v emajl skodelici nalili kavo, po ustvarjalnem premisleku pa je nastala ideja o oblikovanju edinstvenih lončkov s simpatičnimi motivi.
»Avtodome Nest Campers sem želela opremiti z nekaj unikatnimi in estetskimi dodatki, eden izmed teh so bili tudi emajl lončki, saj vendarle prihajam iz Celja,« se spominja Nina in nadaljuje: »Urška, ki je sicer fotografinja, je dekorirane lončke poslikala in izgledali so res super. Temu primeren je bil tudi odziv, čeprav v samem začetku niti nisva razmišljali o tem, da bova ustvarili svojo znamko, temveč sva se le odzvali na potrebe mojega prvotnega podjetja za izposojo avtodomov. Bilo je v začetku decembra in ko sva slike objavili na spletu, se je vsulo povpraševanj, saj so ljudje iskali simpatične in uporabne ideje za darila. Tako sem kupila stroj za sublimacijski tisk in vsak dan do zgodnjih jutranjih ur odkrivala metode izdelave motivov. Na deset lončkov je bil morda uporaben zgolj en sam, a nisem se vdala. V prvem letu sem prodala vsega skupaj 100 lončkov, odlični odzivi ljudi pa so me gnali naprej. Prve pol leta sem predvsem raziskovala metode tiska na emajl, do rešitve sem prišla tik pred materinskim dnevom, zato je bil čas za prvo pravo kolekcijo. V ta namen smo stopili v kontakt s hčerko Toneta Pavčka in misli pesnika vtisnili tudi na naše lončke. V industrijsko peč smo na žganje poslali 500 lončkov, na naše veliko razočaranje, pa so bili vsi, prav vsi, v celoti uničeni. Imelo me je, da bi odnehala. Namesto tega, sem pustila žalosti, da je šla mimo in z dvignjeno glavo šla naprej.«
Po mesecih preizkusov je našla način, kako motive vtisniti v emajlirano plast posode, zaradi česar je tisk nemogoče uničiti. Najprej so se pod znamko Cuckoo Cups predstavile skodelice, kasneje so se pridružile še džezve, cedila, lonci za juho, kasneje tudi leseni kuhinjski pripomočki in posode za hišne ljubljenčke.
V začetku izzivov ni manjkalo. Eden izmed le teh je bilo tudi sodelovanje z lokalnim podjetjem, s katerim so sprva dolgo časa lovili ravnotežje in iskali skupni jezik. Kmalu se je pokazal tudi primanjkljaj motivov, teh je bilo v začetku le peščica, danes jih je nekaj manj kot 50. Ob kopici vzponov in padcev, iskanju poti do kupcev in ustvarjanju novih motivov se je kmalu porodila ideja tudi o personalizaciji izdelkov.
Znamka Cuckoo Cups tako omogoča, da na skodelico napišete sporočilo po želji. To ne sme obsegati več kot 15 znakov, vsaka črka vašega besedila pa je ročno pritrjena na lonček. Prav s pomočjo personalizacije sta Urška in Nina dobili dober vpogled v motive in misli, ki jih ljudje najbolj iščejo. To je spodbudilo tudi prodajo, že v prvem aktivnem letu sta ustvarili za več kot 100 tisoč evrov prodaje. Največ povpraševanja še vedno beležijo v času materinskega dne in v prazničnem decembrskem času, zaradi široke palete izdelkov in motivov pa so le ti primerni praktično za vse mogoče priložnosti. Vse več je tako zanimanja za izdelke za mladoporočence, ki so čudovito poročno darilo ali pa izdelke s katerimi otroci ob koncu leta obdarijo učiteljice.
»Za ustvarjanje motivov sva zadolženi skupaj s sestro, ti so povečini del redne kolekcije. V ponudbi je tudi nekaj motivov, ki niso nastali v najinih glavah, temveč v sodelovanju z drugimi ustvarjalci. Razmišljamo tudi o tem, da bi priredili natečaj in tako omogočili umetnikom in ustvarjalcem, da svoje motive prikažejo na naših lončkih. Osebno se mi največ motivov porodi kar med sprehodi, eden takšnih je lesena deska Jejte, jejte, še bom narezala. Že dlje časa sem razmišljala o tem, da bi pod znamko predstavili tudi lastne lesene izdelke, ko se je pokazala prilika, sem imela motive in misli praktično že domišljene. Včasih traja dlje časa, da ideja tudi resnično zaživi,« pojasni Nina in doda, da se je v minulem prazničnem času za pravi hit izkazala kuhalnica Meša se mi, najbolj prodajan izdelek pa kljub temu ostajajo emajlirani lončki z motivi.
Beli emajl lončki so ročno polepljeni z motivi in mislimi, v industrijski peči pa se le ti vžgejo v emajlirano površino. Emajl posodo namreč sestavlja pločevina, prevlečena z emajlirano stekleno prevleko, prav v to, pa je napis tudi vžgan in zatorej neuničljiv. Emajlirane izdelke Cuckoo Cups je mogoče enostavno očistiti v pomivalnem stroju, primerni so tudi za kuhanje na indukcijski plošči. Prav zaradi svoje simpatičnosti, tudi navihanosti, predvsem pa uporabnosti, so lončki čudovito darilo ob vsaki priložnosti.
Zgodba znamke, ki se je začela nad garažo Nininih in Urškinih staršev, prerasla pa v uspešni poslovni projekt z lastno trgovinico v Celju, še zdaleč ni končana, niti ne miruje. »S Showroom trgovinico v Celju smo razširile tudi svojo delavnico in končno dobile primerno okolje za delo. Naši izdelki so danes na voljo tudi v več kot 40 različnih trgovinah po Sloveniji, v sklopu podjetja pa sodelujemo s številnimi trgovci in znamkami. V tem letu se želimo razširiti tudi onkraj slovenskih meja. Naši izdelki so že na voljo v Švici, v prihodnje pa se nameravamo predstaviti tudi drugod po svetu. Naši izdelki so sicer doslej odpotovali povsod po zemeljski obli, najdete jih od Amerike do Avstralije,« zaključi sogovornica, po njenih idejah sodeč pa bomo o znamki Cuckoo Cups, v prihodnje še veliko slišali.
Več: www.cuckoo.si
Fotografije: Urška Golob, Prav posebno