Tjašina poslovna pot se bere kot odličen filmski scenarij. Kar dve desetletji je namreč delala v banki kot bankirka, pozneje kot svetovalka na stanovanjskih kreditih, dokler ni odkrila svoje druge strasti – Dotice. Gre za lične izdelke iz tekstilij, idejo za njih pa je dobila, ko je dojenčku ob rojstvu želela pokloniti nekaj lepega. Nekaj v trajen spomin. Doto, ki bi ga spremljala vse življenje.
Tjaša Gruškovnjak je snovalka Dotice, blagovne znamke, ki združuje čudovite in nežne tekstilije. Ob pomoči pridnih šivilj in mentorja namreč snuje uporabne tekstilne izdelke, njene odejice iz muslina in tetre pa spremljajo številne slovenske dojenčke od zibke naprej. A uspešna zgodba o blagovni znamki Dotica se je začela šele potem, ko je Tjaša več kot dve desetletji spretno slalomirala v svetu bankirstva. Za vse izkušnje, ki jih je v tem času pridobila, je hvaležna še danes, in kot priznava, občasno svoje nekdanje delo kar malce pogreša. Vodenje lastne blagovne znamke vendarle ni mačji kašelj.
Kot omeni ustvarjalka, brez podpore bližnjih ne bi šlo. Prve korake v samostojno podjetništvo je naredila prav s podporo soproga, ki ji ni nudil le finančne pomoči, temveč je bil pripravljen tudi zavihati rokave in zapakirati izdelke za na pot. Svoj delček v družinski znamki prispeva tudi Tjašin sin, ki včasih poskrbi za marketing znamke.
»Ideja o Dotici se je rodila po pogovoru oziroma klepetu ob čaju z mojo dobro prijateljico, ki že nekaj časa z družino živi v tujini. Govorili sva o tem, kje se lahko v Sloveniji kupi izvirno personalizirano darilo ob rojstvu otroka, ki ostane v trajen spomin in ni samo potrošnja roba. Tako se je rodila ideja o Dotici. Ime Dotica izhaja iz besede dota – popotnica otroku,« o ideji, ki je prižgala iskrico za plodovito poslovno pot, pove Tjaša.
Vse skupaj se je začelo s hobijem, a tisto pravo podobo je ideja dobila, ko je Tjaša na trg ponudila tetra odejico za dojenčke. Zaščitni znak Dotica tetric so bili volančki na odejici, pozneje tudi obroba iz čipke, tako za fantke kot za punčke. »Ta mit, da sta čipka in volančki samo za punčke, pri Dotici ne velja več,« pojasni Tjaša, a če se je vse skupaj začelo z odejicami za dojenčke, so danes pravi hit tudi odejice za odrasle. Mehkobi tetra materiala oziroma mehkega muslina se je praktično nemogoče upreti. Ne glede na to, koliko si star.
Muslin ali tetra material je redko tkan bombaž iz naravnih vlaken, ki zagotavlja dober pretok zraka in preprečuje pregrevanje telesa. Zaradi svoje sestave se hitro suši in ne potrebuje likanja. Je tudi nadvse vzdržljiv, saj zdrži vrsto pranj in z vsako uporabo postaja mehkejši, prijetnejši. Tetra material po Tjašinih besedah človeštvo pozna že tisočletja, skozi več kot tisočletno zgodovino pa je veljal za kraljevsko tkanino, katere cena se je pogosto ujemala s ceno zlata. Sama tetra materiala sprva ni uporabljala, vanj pa se je v hipu zaljubila ob ponovnem dotiku na enem izmed sejmov v tujini. Danes je muslin paradni konj znamke, uporabljen z mislijo na srečnejši in bolj zdrav planet.
»Ne, ne gre samo za to, da je tetra noro super, nežen, spokojen, vzdržen, vpojen, zračen, vsemogoč material, gre predvsem za to, da mu s ponudbo dam novo priložnost. Poznanstvo te neprecenljive tkanine sega tisočletja nazaj, uporabljala naj bi jo celo Kleopatra v starem Egiptu,« Pojasni Tjaša, ki je ob prvem stiku z materialom vedela, da ga želi ponesti v svet, ga predstaviti širši javnosti: »In tako sem danes tukaj. Z željo, da čim več ljudi občuti in začuti ta LUKSUZ.«
Kot pravi sama, želi s svojimi tetra odej(ic)ami ponuditi počitek, sproščenost in mir, skratka ljudi ozavestiti o tem, kako pomembna je skrb zase, od zibke naprej. Skrb zase. Besedi, na kateri danes tako radi pozabljamo. Zato sta tu Tjaša in njena Dotica: »Naj trenutek spokoja ob objemu te brezčasne tkanine postane vsakdan. Najboljša naložba za daljše časovno obdobje so tetra odeje.«
Izdelke znamke Dotica odlikujejo tudi igrivi vzorci in umirjena barvna paleta. Tjaša rada pristavi, da bi bili, če bi bilo po njenem, vsi izdelki v rožicah. Ti so ji namreč najbolj blizu, prav tako potiski živali. Na izdelke rada aplicira zemeljske tone, ki ob mehkobi materiala še dodatno pomirjajo. Pred meseci so oblikovali tudi povsem lasten dizajn in z njim potiskali blago, ki krasi izdelke Dizajn kolekcije. Tudi za jesen napoveduje vrsto novih vzorčkov, zato ji izzivov nikakor ne manjka:
»Izziv? Lahko rečem, da se počutim, kot da sem še vedno na začetku. Dotica je začela ponujati svoje izdelke pred tremi leti in dejansko si nisem predstavljala, da so lahko začetki tako težki. Postaviti svojo spletno trgovino (večkrat, saj je to živa stvar) in jo promovirati na pravi način, je zame precej velik zalogaj, tako časovno kot finančno, saj nisem imela potrebnega znanja. Zato, da se prebiješ med konkurenco na trgu, da te ljudje opazijo, da sploh izvedo, da obstajaš, je potreben čas. Moja želja je, da stranke prepoznajo, da je vsak izdelek narejen z ljubeznijo. Želim si tudi, da ostane v trajen spomin.«
Po dvajsetih letih dela v bančništvu, dela z ljudmi, danes kdaj pogreša osebni kontakt, saj komunikacija večinoma poteka prek spleta. Zato so ji v prav posebno veselje sejmi, če ji le čas dopušča. Tudi idej za prihodnost ji ne manjka. Spogleduje se s tem, da bi obudila ponudbo na platformi Etsy, prav tako pa bi Dotico rada umestila na poličke kakšne trgovinice z darili ali unikatnimi izdelki. Veseli se tudi novih znamk lastnih vzorcev in sodelovanj z znanimi ustvarjalci ter njihovimi grafikami.
»Znanje je ključ do uspeha, zato sem rada zraven pri vsakem koraku ustvarjanja pri Dotici. Učim se predvsem iz izkušenj in (tudi) napak. Redno spremljam Pinterest in tam včasih dobim kakšno idejo. Poleg znanja je potrebna še vztrajnost in da se držiš svoje poti. Nikoli ne boš prav zares vsem ustregel in tako je prav. Slediti je treba sebi in uživati v tem, kar počneš,« še zaključi ustvarjalka.