Želite spremeniti videz prostorov, pa ne veste, katere stenske obloge, vzorce in tekstilije bi postavili v ospredje? Obiskali smo mednarodni sejem Heimtextil in se podali na lov za trendi, ki bodo v sezoni 2019/2020 zaplesali v interierjih. Morda kateri od teh prepriča tudi vas.
Enobarvnost in sivina postajata del preteklosti. Lahkotne zavese, na otip prijetne pohištvene tkanine, posteljnina z bodisi pastelnimi bodisi izrazitimi barvami, tapete s 3D-učinkom in mnoge z mamljivimi vzorci, zlasti takšnimi, ki ponazarjajo utrinke iz narave, so tisti, ki bodo v prihajajočih mesecih zanesli svežino in vedrino v dom. Sodeč po videnem na mednarodnem sejmu Heimtextil, ki je od 8. do 11. januarja potekal na sejmišču v Frankfurtu, se bo v bivalne prostore naselilo bolj optimistično in samozavestno razpoloženje.
Slovenski študenti z navdihujočimi vzorci
Na sejmu Heimtextil so svoje kreacije očem javnosti pokazali tudi študenti oddelka tekstilstva, grafike in tekstilnega oblikovanja Naravoslovnotehniške fakultete Univerze v Ljubljani, ki so pod mentorstvom profesoric Marije Jenko in Jane Mršnik na razstavnem prostoru v dvorani 3.0, kjer so kraljevali trendi, predstavljali vzorce na tekstilu. “Vzorce so študenti pripravljali v digitalnem tisku in žakarju. Naredili so vzorce za konkreten projekt – okrasne blazine,” je razkrila Jenkova.
Vzorci tkanin so nastali najprej kot risbe na papirju, nato so jih premišljenimi tehnikami nadgradili in jih prenesli na tekstilije. Nekatere tekstilije so na fakulteti izdelali v tkalski delavnici z ročnim tkanjem ali digitalno vodenim žakardskim strojem, druge so odtisnili v tiskarski delavnici z ročnim sitotiskom ali pa z digitalnim tiskalnikom. Dodiplomski študenti so svoje kreacije pripravili v Cankarjevem letu, zato je bil naslov projekta, v okviru katerega so pripravljali izdelke, nekoliko hudomušen: Hlapci, krave in kislo zelje. Podiplomski študenti pa so se lotili izziva, kako izstopati s tekstilijami. Tako so pripravili privlačne tekstilije s 3D-teksturo, poskrbeli za prepletanje zgodb makrofotografije in pletenin ter prikazali možnost dvojnosti uporabe tekstilnih izdelkov, tako da se denimo preproga ali odeja prelevi v plašč. Dokazali so, da domišljija in kreativnost ne poznata meja niti takrat, ko je treba dobre ideje preleviti v oprijemljiv material.
Ekološka zavest
Trajnostna naravnanost je smernica, ki jo v svojo miselnost in proizvodne procese vključuje vedno več podjetij; tako postaja vse pomembneje, da so izdelki kakovostni in dolgo uporabni, da bi prebivalci modrega planeta dolgoročno proizvedli čim manj odpadkov. Hit so tudi ekološki materiali: malodane vsak ponuja kakšno kolekcijo iz organskih surovin, bodisi konoplje, lanu, bombaža. Korak naprej so naredili tisti, ki izdelke naredijo iz odpadnih plastenk in recikliranega bombaža. Prav slednji se je znašel v prefinjeno izdelani posteljnini portugalskega podjetja Alda Texteis
Za enega vrhuncev letošnjega sejma je poskrbelo avstrijsko podjetje Vossen, ki je predstavilo vegansko kolekcijo kopalniškega tekstila. Poudarjajo, da so za izdelavo veganskih brisač niso uporabili nobenega živalskega produkta, ki se sicer uporabljajo pri tradicionalni proizvodnji konvencionalnih brisač. Ko smo mladega predstavnika podjetja vprašali, katere živalske produkte oz. komponente so izpustili, nam tega žal ni znal povedati, kljub vsemu pa se je na razstavnem prostoru trlo ljudi, da bi videli 100% veganske izdelke, certificirane s strani evropske vegetarijanske zveze. Ja, tudi za dobro promocijo je treba znati poskrbeti.
Še pogled v številke
Na Heimtextilu se je letos predstavilo 3025 razstavljavcev iz 65 držav. Njihove izdelke si je ogledalo okoli 67 tisoč obiskovalcev. Med temi je bilo kot vsa leta doslej največ trgovcec, arhitektov, notranjih oblikovalcev, hotelirjev, skratka odločevalcev, ki izberejo tisto, kar naj bi že zelo kmalu zaživelo na mednarodnem trgu.
Najzanimivejše novosti s področja posteljnega tekstila in dekoracije sten, ki smo jih videli na Heimtextilu, vam bomo v naslednjih dneh podrobneje predstavili na spletni strani www.tvambienti.si.
FOTO: Jasna Marin, Messe Frankfurt Exhibition/Pietro Sutera, Jean-Luc Valentin