Novogradnja v Dragomlju se ponaša s funkcionalnim tlorisom, veliko steklenimi površinami ter ogromnimi in med seboj povezanimi prostori. Da enkratne arhitekturne zasnove ne bi prenasičili s preveč (ali napačno oblikovanimi) pohištvenimi kosi, so se lastniki za pomoč pri načrtovanju notranje opreme obrnili na biro od-do arhitektura.
“Izhodišče investitorja je bilo ustvariti sodoben, brezčasen interier, ki bo omogočal kakovostno bivanje,” so povedali v biroju, kjer so za ta svetel in zračen ambient izbrali prav takšno barvno paleto – umirjeno in lahkotno, s poudarki na toplih sivih odtenkih. “Materialni značaj prostora definirajo umirjeni odtenki beljenega hrasta, ki jih dopolnjujejo topli sivi toni pohištva z različnimi taktilnimi obdelavami. Skupaj ustvarjajo miren značaj prostora, ki ob difuzni svetlobi prek polprosojnih zaves spominja na japonske ali skandinavske interierje,” značaj ambienta opišejo arhitekti.
Poudarek na komunikaciji
Bivalni prostor so zapolnili z le petimi pohištvenimi elementi – dvema elementoma, ki zasedata celotni steni (visoki kuhinjski niz in TV-omarica) ter tremi prostostoječimi elementi (sedežno garnituro, kuhinjskim otokom in jedilno mizo). Poskrbeli so, da vseh pet elementov med seboj komunicira: tako je družina – ne glede na to, kaj počnejo njeni člani – vedno v stiku.
Ena od najpomembnejših oblikovnih odločitev je bila rotacija kuhinjskega otoka za 90 stopinj napram visokemu nizu. Otok tako izstopi iz kuhinjske niše in se bolje poveže tako z dnevnim prostorom in jedilnico kot s teraso. Kar vabi, da ga družinski člani obkrožijo in se vključijo v pripravo obroka. Pravokotno na kuhinjski otok je postavljena jedilna miza, obkrožena z igrivimi, raznobarvnimi stoli.
Posebna pozornost je bila potrebna pri oblikovanju dnevne sobe, ki deluje kot vozlišče hiše. Številni prehodi, ki dnevno sobo povezujejo s preostalimi prostori doma, so bili namreč velika omejitev pri umestitvi pohištva. Arhitekti so se odločili prostor osrediščiti z veliko sedežno garnituro, umeščeno na sredino prostora. “Sedežna garnitura predstavlja modularni premični element, ki se orientira tako proti kaminu kot proti kuhališču v kuhinji in predstavlja platformo za druženje in komuniciranje med osebami v prostoru,” razložijo.
Zanimiva je tudi multifunkcionalnost TV omarice. “Dolg element poleg hrambe multimedijskih naprav predstavlja tudi klop s poudarjenim zelenim oblazinjenjem nepravilnih oblik, ki spominja na rečni prodec. Na drugi strani kamina pa je vgrajen še ambientalni kamin na bioetanol,” vse tri funkcije znotraj enega elementa orišejo avtorji.
Dva poudarka sta bila ustvarjena tudi na stenah: z nežno rebrano leseno oblogo, ki v prostor vnaša teksturo, so arhitekti prostor prizemljili in uravnotežili. Eno rebrano steno so izkoristili za obešeno vitrino, drugo pa kot ozadje za domači pianino.
Nastal je ambient, ki v sebi prav zares nosi nekaj japonskega: je minimalen, a topel, asketski in neverjetno domač.
Interier: od-do arhitektura
Fotografije: Ana Skobe