Preproste linije in narave barve, to sta karakteristiki, ujeti v subtilne keramične izdelke ustvarjalke Maruše Mazej, ki ustvarja pod istoimensko znamko. Umetnica z oblikovalskim zaledjem se je z glino prvič spoznala šele med študijem, a jo je material pritegnil tako kot noben drug.

Maruša je že v gimnazijskih letih spoznala, da ji največji nasmeh na obraz nariše prav ročno delo, zato je sprejela odločitev in se vpisala na študij Unikatnega oblikovanja, ki je del oddelka za industrijsko in unikatno oblikovanje na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. V sklopu študija je najprej zaključila dodiplomski študij, nato še magistrskega. Še preden pa je vpisala magisterij, je bilo jasno, da bo ta v znamenju keramike.

Med študijem so se namreč njene poti prvič srečale z glino, ki jo je prevzela bolj kot katerikoli drugi material. Svojo veliko ljubezen do ročnega oblikovanja pa je tako lahko združila z oblikovanjem naravnega materiala, ki ga sicer mnogi opisujejo kot nepredvidljivega. Z začetkom magistrskega študija se je tako Maruša usmerila v keramiko, kar je čez čas vodilo v nastanek lastne blagovne znamke Maruša Mazej.

»Svojo znamko sem začela ustvarjati proti koncu študija, saj se je to zdel najbolj smiseln korak. Nastajala je, in še nastaja, počasi, organsko. Pri tem sem vedno izhajala iz lastnih zanimanj in osebne estetike. Najraje si zastavljam nove izzive, ki jih potem počasi rešujem. Ti so lahko oblikovalski ali tehnični. Všeč so mi preproste oblike, ki služijo kot podlaga za igro z barvami in teksturami glazur,« pojasni ustvarjalka, ki ji je diplomsko delo, pri katerem se je osredotočila na glazure in keramiko, prineslo tudi posebno priznanje Akademije, nič drugače ni bilo z magistrskim delom, s katerim si je prislužila nagrado za izstopajoče delo.

Njeni izdelki se ponašajo s subtilnimi barvnimi paletami, ki poudarjajo mojstrstvo in dovršenost izdelka. Barvno paleto si ustvarjalka vedno zamisli vnaprej, saj ima, preden se izdelka loti, jasno predstavo o tem, kako naj bi končni rezultat izgledal: »Ideje in zamisli se včasih porajajo med samim delom, včasih jih iščem načrtno. Vedno jih realiziram po dolgem in tehtnem razmisleku. Zanimajo me detajli vsakdana in predmeti, ki nas obkrožajo.«

Preden končni izdelek ugleda luč sveta, je na vrsti še kopica testov, po zaslugi katerih je s končnim izdelkom resnično zadovoljna. Včasih pa se zgodi, da jo med delom kakšna stvar tudi preseneti, proces oblikovanja gline je namreč pogosto nepredvidljiv, pa jo naknadno vključi v kolekcijo.

S svojimi izdelki se je predstavila že po svetu, svoje znanje pa je dva meseca pilila tudi v keramičnem studiu na Kreti. V zadnjih dveh letih se je usmerila predvsem v serijsko produkcijo uporabne, ročno izdelane namizne keramike, v prihodnosti pa bi rada svoje delo spet začinila z nekaj umetnosti:

»Pogrešam načrtovanje kakšnega zanimivega umetniškega projekta in izdelavo unikatnih, neponovljivih kosov. Za takšne projekte sem imela več časa in svobode med študijem. Trenutno aktivno iščem ravnovesje med svobodnim in tržnim ustvarjanjem.«

Več >>> marusamazej.com

Fotografije: Tinkara Pečnik, Sonja Ravbar, Nastja Maček, Davor Kralj, Suzan Gabrijan