Ideja o oblikovanju barskih stolčkov se je Mateji Kokalj, sicer veliki ljubiteljici lesenih izdelkov, porodila med opremljanjem lastnega doma. Svojo veliko predanost naravi in slovenskemu lesu je tako združila s tradicijo oblikovanja kovine, ki je živa tudi v njeni družini, in tako se je rodila znamka Claro.
Mateja Kokalj je po izobrazbi diplomirana ekonomistka, ki se danes predano posveča digitalnemu marketingu. Sama sebe opisuje kot veliko ljubiteljico narave in lesa, saj ji prav gozdovi predstavljajo zakladnico idej ter vir življenjske energije in navdiha. Ko se je tako soočila z izzivom opremljanja lastnega doma, je iskala primerne barske stolčke. Ker jih ni našla, se je odločila, da jih oblikuje kar sama. Njena strast do lesa se je tako preobrazila v poslovno priložnost, ki je dobila ime Claro.
Barski stolčki so izdelani iz različnih vrst lesa v kombinaciji s kovino. Mateja se je z oblikovanjem kovine prvič srečala že v otroštvu, ko je opazovala očeta, ta pa je svoje navdušenje nad ustvarjanjem in podjetništvom prenesel tudi na svoje otroke: »Ideja za oblikovanje kovinskega podnožja je prišla iz praktičnosti oz. sodelovanja z mojim bratom, ki je lastnik podjetja, ki se ukvarja s kovino oz. nerjavečim jeklom. Kovinsko podnožje je bilo zasnovano kot kontrast in dopolnitev lesenemu delu, kar daje stolom Claro edinstven in moderen videz.«
Po drugi strani pa ustvarjalko že od malega navdušuje tudi rokovanje z lesom, saj les opisuje kot prijeten in trajnosten material. Kot nekaj, kar poživi interjer in v dom vnese še dodaten občutek domačnosti in udobja.
»Iskrico za nastanek znamke je prižgal barski stol, ki ga je zasnoval moj oče skupaj z mizarjem med opremljanjem mojega novega doma. Ime Claro izvira iz vrste oreha iz Severne Amerike. Sicer so vsi izdelki narejeni iz slovenskega les, tudi oreh. Ime je tudi povezano s hčerko Klaro, kar dodaja osebno noto blagovni znamki,« pojasni Mateja.
Sama sicer z lesom kot takim ne rokuje, temveč to prepušča izkušenim mojstrom. Ob očetovi pomoči, ki se ukvarja z nerjavečim jeklom in kovino, in na njegovo pobudo je tako osnovala linijo leseno-kovinskih izdelkov, ki prisegajo na trajnost in slovenski les. Les za izdelavo stolčkov namreč prihaja iz domačih gozdov in je skrbno izbran, pod njegovo obdelavo pa se podpisujejo lokalni mizarji iz Gorenjske. Piko na i na koncu doda še Mateja, ki celoten izdelek na koncu skrbno pobrusi do gladkosti in ga za zagotavljanje zaščite naolji. S tem tudi poudari naravno lepoto lesa in njegovo strukturo. Za konec še združi leseni in kovinski del ter namesti zaščitni filc, s katerim zaščiti tla in zagotovi stabilnost izdelka.
Pod znamko Claro najdete bogat asortima barskih stolov, ki postajajo vse bolj priljubljen element interjerja. Najdete jih v različnih višinah, primernih za kuhinjske pulte, barske mize itd. Kot pojasni sogovornica, so najbolj iskani stoli iz masivnega hrasta, na voljo pa so tudi takšni iz oreha, jesena in kostanja. Znamka Claro ponuja tudi lesene mize.
»Barski stoli so postali priljubljeni zaradi vedno večje prisotnosti kuhinjskih otokov v sodobnih domovih. So funkcionalni, estetski in predstavljajo idealen kos pohištva za druženje, obedovanje ali za kratko opravilo, za sedenje za računalnikom, ob delu od doma. Ideja se je porodila ob spoznanju, koliko malo izbire je na trgu po tovrstnih izdelkih, ki so trajni, udobni in moderni,« pove Mateja.
Vsestranski kreativki in podjetnici tudi idej za prihodnost ne manjka. V naslednjih mesecih bi rada ime blagovne znamke še utrdila in asortima razširila na jedilne mize, zunanje vrtne mize, barske stole z naslonjalom in stole. Vse je odvisno od povpraševanja. Prav tako bi se rada predstavila na trgih v tujini, zlasti v Avstriji in Italiji, kjer cilja na kupce, ki jim je ljub alpski slog opremljanja:
»Trajnost, prilagodljivost, unikatnost. To so vrednote, za katerimi stojimo. Izdelki so narejeni iz trajnostnih materialov, ki so večni. Kakovost je naše vodilo. Izdelki se lahko ob posebnih željah strank tudi prilagodijo, če gre za večje količine. Izdelki so izdelani na slovenskih tleh, s slovenskimi materiali, lesom. Ponosni smo na tovrsten model poslovanja, saj so tovrstni izdelki vedno bolj cenjeni.«
Fotografije: Barbara Borko, Petra Fabjan, MK