Alja Horvat je ena od najbolj prepoznavnih slovenskih ilustratork oz. grafičnih oblikovalk, saj se je uveljavila tudi onkraj slovenskih meja. Sloviti Forbes jo je leta 2020 uvrstil na lestvico 30 Under 30 Art & Culture (Europe), leto pred tem pa je prejela še priznanje revije Elle ‒ Elle Style Fashion Award Young Talent. Ni težko razumeti, kaj jih je prepričalo. Aljina energična dela, ki jih navdihujejo podobe živopisanega cvetja s pridihom nostalgije, so resnično nekaj posebnega.
Že kot deklica se je rada posvečala ustvarjanju, slikanju in risanju. K temu je veliko prispeval vpliv njene mame, ki je doma hranila veliko revij DIY in je s skupnim ustvarjanjem spodbujala hčerkino kreativnost. Poleg tega je Alja v mehkih potezah barvic in svinčnikov našla svojevrstno sprostitev. Navdihovale so jo podobe iz družinskih fotoalbumov in maminih knjig o rožah, te pa jo na nek način spremljajo še danes.
»Že od nekdaj sem vedela, da ko bom velika, bi rada počela nekaj kreativnega. Želje, kaj točno bi počela, so se skozi leta spreminjale, saj sem imela vmes obdobje, ko sem ogromno fotografirala, kar nekaj časa sem grafično oblikovala, na koncu pa sem pristala pri ilustriranju,« svoj proces razvoja opisuje ustvarjalka.
Že v osnovni šoli je gojila željo po vpisu na Srednjo šolo za oblikovanje, saj sta jo v tem obdobju zanimala predvsem fotografija in grafično oblikovanje. Preprosto si ni znala predstavljati življenja brez ustvarjanja in njen proces šolanja je sledil tej težnji. Po končani srednji šoli je sledil vpis na Naravoslovnotehniško fakulteto v Ljubljani, smer grafično oblikovanje.
Med študijem se je postopoma razvijal tudi njen slog ilustracije, ki se še vedno spreminja, razvija in oblikuje, tako kot se spreminja ustvarjalka sama. Sploh v začetku se je slog pogosto spreminjal, kar gre pripisati iskanju. V nekem določenem trenutku pa se je vse skupaj poklopilo. Leta 2016 se je pobliže spoznala s slikarstvom, ki jo je v hipu očaralo. Čeprav ilustracije ustvarja predvsem na grafični tablici, pa svojo ustvarjalnost rada izraža tudi prek tradicionalnih oljnih barv:
»Sama v večini ustvarjam na grafično tablico, predvsem zaradi projektov in narave svojega dela. Če sodelujem pri projektih, je ustvarjati digitalno mnogo lažje, predvsem zaradi popravkov, ki pri projektu nastanejo. Precej lažje je spremeniti barvo, odstraniti elemente, prestaviti elemente itd. na grafični tablici kot pa na papirju, platnu … Je pa res, da se pri tradicionalnem slikanju mnogo bolj sprostim ‒ tako da tradicionalno slikam zase in za svojo dušo.«
Navdih pogosto najde v podobah vsakdanjega življenja. Inspirirajo jo slike, predmeti, razstavljeni v muzejih, pesmi. Večen vir navdiha je tudi narava. Je velika ljubiteljica 60. in 70. let minulega stoletja, zato navdih pogosto črpa tudi iz teh pisanih in živahnih obdobij. Sploh pri oblikovanju modnih kolekcij. Njen najbolj prepoznaven motiv je živopisano cvetje, ki s svojo podobo spominja na eklektične in živahne vzorce 70. let. Prav zaradi svoje živahnosti se njena dela najlepše skladajo z interierji, polnimi življenja in barv. Interierji, ki se ne omejujejo zgolj na nevtralne odtenke, temveč si drznejo vplesti tudi bolj živahne barvne odtenke.
Številna sodelovanja s številnimi svetovno zvenečimi imeni so njeno ime ponesla tudi onkraj slovenskih meja. Do zdaj je namreč Alja sodelovala že z znamkami, kot so Canon, Urban Outfitters, Anthropologie, FILA, fit & fresh, American Greetings, Disney itd. To pa še zdaleč ne pomeni, da mlada ustvarjalka počiva na lovorikah. Trenutno se osredotoča na lastno modno linijo, v prihodnosti pa želi zajadrati tudi v notranje oblikovanje.
»Trenutno je moja prioriteta moja modna kolekcija, v prihodnosti pa upam, da se bodo moji vzorci pojavili tudi na pohištvu. Sama namreč obožujem dela Josefa Franka, tako da bi bilo nekaj takega res izpolnitev sanj,« še sklene nadarjena vsestranska umetnica.