Lesena svetila The Sign so dobrodošla popestritev prostora, saj v ambient vnesejo pridih narave in naravnih materialov, ki pobožajo našo dušo. Ideja za njihovo oblikovanje se je porodila Evi Kosovel, ki s svetili preprostih estetskih linij nagovarja tako tiste, ki cenijo eleganco, kot tiste, ki jim je ljuba domačnost.
Ideja o oblikovanju lesenih svetil se je razvijala postopoma, skozi proces raziskovanja. Vse od tehničnega, oblikovalskega in poslovnega do produkcijskega. Končni rezultat tega procesa pa so estetsko dovršena lesena svetila The Sign. Kot pojasni Eva Kosovel, je skozi večji del faz procesa stopala sama, zaradi česar se je priučila marsikaterih znanj, saj z nekaterimi področji do tedaj ni imela izkušenj.
»Tako pa se je raziskovanje povezalo tudi z osebnim raziskovanjem svojih omejitev in sposobnosti v celosten projekt. Pozneje so se na različne načine pridružili še drugi, bodisi kot sodelavci, zunanji ali samo priložnostni svetovalci, ki so vsak po svoje pustili nekaj sebe v tem projektu in ga tako oplemenitili,« pojasni ustvarjalka.
Vse skupaj se je začelo v sklopu Tehnološkega konzultantskega centra, ki se sicer ukvarja z laserskim varjenjem. A to ima le malo skupnega s tem, kako svetila nastajajo danes. V podjetju pa so imeli v lasti tudi laser za razrez lesa in iskali so izdelek, ki bi ga bilo na njem mogoče izdelovati. Eva se je tako potopila v delovanje laserja in možnosti, ki jih material kot tak ponuja. Projekt je sčasoma prerasel tamkajšnje potrebe, zato se je konec leta 2019 oblikovala znamka The Sign, ki zajema proizvodnjo in prodajo teh izdelkov. Kot pove Eva, je bil proces raziskovanja precej zahteven, a je temeljnega pomena za današnje rezultate:
»Na začetku je šlo za ugotovitev, kakšne so možnosti in omejitve. Kakšni so konstrukcijski principi. Raziskovanje materiala, kako se pod različnimi pogoji obnaša. Testirali smo barve, različne vrste lesa itd. Nato se je začelo načrtovanje različnih oblik in konstrukcijskih prijemov. Že v začetnem obdobju smo približno 60 izdelkov razvili do faze prototipa. Nekatere smo pozneje izbrali, jih testirali pri kupcih in dogradili naprej v kolekcije.«
The Sign trenutno zajema pet kolekcij, v večini dekorativna viseča svetila, v sozvočju z izdelki za dom – vazami, skledami in pladnji. Vsi izdelki so izdelani iz topola, lesne vrste, ki slovi po svoji nizki teži in preprostem oblikovanju. Kot pojasni Eva, gre v nekaterih primerih za precej velika svetila, zato je teža pomemben dejavnik. Pri razrezu pa robovi pridobijo topel, lesen odtenek, ki daje pečat vsem njihovim izdelkom.
Eva navdih pri oblikovanju črpa iz narave in človeške narave: »Narava je polna neverjetnih oblik, ki jih želim abstrahirati v neko minimalizirano obliko človeškega jezika. Pri tem pa pomaga raziskovanje človeške narave. Ker me človek v svojih instinktih zelo fascinira, sem želela pogledati v njegove najtemačnejše plati in jih razsvetliti. Kolekcije dobijo imena po sedmih smrtnih grehih. Torej osvetlimo svoje grehe, bi lahko bil slogan.«
Prva kolekcija – GULA predstavlja požrešnost in je bila med kupci zelo dobro sprejeta. Druga kolekcija predstavlja LUXURIA – pohoto, AVARITIA – pohlep, IDVIDIA – zavist in SUPERBIA – napuh. Za dosego sedmih manjkata še jeza in lenoba, ki bosta kmalu ugledali luč sveta. Lenoba bo seveda zadnja.
Tudi zagona za prihodnost ne manjka. »Čeprav je že nekaj let, se mi zdi da smo šele dobro začeli. Idej in želja je veliko in preveč. V prihodnosti bi pa v sklopu THESIGN-a zlasti želela oblikovati nek kolektiv srečnih in navdahnjenih ljudi iz različnih panog. Potem bi videli, kam nas zgodba popelje. Najlepše je, ko se prepustiš,« še zaključi Eva.
Fotografije: osebni arhiv, Pierre Carton