Obstajata dve vrsti pohištva. V prvo skupino uvrščamo kose, ki jih po nekaj letih brez slabe vesti zamenjamo, saj z leti povsem izgubijo svoj čar, drugo pa predstavljajo kosi, katerih draž z leti nikakor ne zbledi. Najsi bo počivalnik, masivna lesena miza, brezčasni jedilni stoli … To ni več pohištvo, temveč kar naložba, ki bo morda spremljala generacije. Za vas smo izbrali šest kosov pohištva, ki jih oblikovalci slavijo že desetletja.
Chesterfield zofa
Klasika z veliko začetnico. Zvezda dnevnega prostora, na katero je angleško plemstvo prisegalo že v 18 stoletju. Kljub svoji enostavnosti je ta kos sedežnega pohištva vse prej kot običajen, s svojim luksuznim izgledom pa se dobro usidra tudi v moderen ambient. Klasika še vedno ostaja usnjena, skozi čas pa so se razvile številne različice, med katerimi prav vsak najde takšno, ki mu je pisana na kožo. Če je prišlo do različic v materialih, pa videz gumbov in zaobljena naslonjala ostajata prepoznaven znak zofe že od samega začetka.
Thonetov stol
Stol izdelan iz upognjenih lesenih delov je leta 1859 oblikoval sloviti Michael Thonet. Prav zaobljenost lesa je tista, zaradi katere ta kos pohištva še danes slovi po svoji gracioznosti in nezamenljivosti. Gre za prvi masovno izdelani kos pohištva, izdelan s pomočjo unikatne tehnologije upogibanja lesa, ki so jo izpopolnjevali dolga leta. Da bo prava uspešnica, je napovedala že prodaja, med letoma 1859 in 1930 so namreč prodali kar 50 milijonov stolov. Njegov velik pristaš je bil tudi Le Courbusier, ki je dejal: »Ni ga bilo boljšega in bolj elegantnega dizajna ter bolj precizno in praktično oblikovanega kosa.« Thonetov stol številka 14 je pravi naslov za vse, ki iščejo unikatnost in enostavnost oblike, ki bo cenjena tudi čez stoletja.
Tulip miza
Paradni konj moderno futurističnega oblikovanja je brez dvoma miza, ki jo je v petdesetih letih minulega stoletja izdelal Eero Saarinen. Je pravo nasprotje takrat ogromnim mizam s številnimi podporami, poleg svoje okrogle oblike pa primerna za vse vrste kvadratur. Subtilno izoblikovan osrednji piedestal podpira okroglo tanko ploskev, ki lahkotno lebdi nad stoli. Za pravi razmah tega kosa je poskrbela tudi različica švedskega pohištvenega giganta.
Eames počivalnik in otoman
Ni veliko kosov pohištva, ki se lahko pohvalijo z mestom v moderni galeriji, a Eames počivalnik je brez dvoma eden izmed njih. Gre za enega najboljših dizajnov 20. stoletja, ki ga lahko prepoznamo v trenutku, ne glede na to, kako globoko v oblikovalske vode smo zaplavali. Leta 1956 sta ga za podjetje Herman Miller oblikovala Charles in Ray Eames, namenjen pa je bil premožnejšim kupcem. Še danes je tako, cene se namreč gibljejo med pet in šest tisoč dolarjev.
Arco talna svetilka
Ob omembi brezčasnosti ne gre pozabiti na svetilko, ki je močno zaznamovala šestdeseta in sedemdeseta leta minulega stoletja. Arco talna svetilka bo brez dvoma za vse čase zapisana kot ena izmed najbolj imenitnih, leta 1962 pa sta jo oblikovala Achille in Pier Castiglioni. Do danes je doživela že številne replike, original pa ostaja trdno zasidran v marmornati plošči.
Barcelona stol
Sloviti arhitekt Mies van der Rohe je v svoja arhitekturna dela rad umeščal pohištvo avtorskega izvora, tako lahko počivalnik, imenovan Barcelona, poiščete tudi v njegovi Farnsworth hiši. Čeprav so se številni oblikovalci Bauhausa zatekali k izdelavi pohištva za potrebe vsakdanjega prebivalstva, je ta kos izjema tistega časa, izdelan je bil namreč za špansko plemstvo. Oblikovan je bil leta 1929 za nemški paviljon na mednarodni razstavi v Barceloni (od tod tudi ime) in je ohranil svoj ikonični stas vse do danes.
Fotografije: Pinterest