»Kreativnim mislim dajemo obliko,« se glasi napis na spletni strani podjetja Inovativni leseni izdelki Rozman (ILI-Rozman) in odlično povzame ustvarjalnost ter domiselnost, ki prevladujeta za štirimi stenami delavnice. Mlado inovativno podjetje, ki ga vodi Žiga Rozman, ustvarja edinstvene lesene izdelke, kljub mladosti pa strast do rokovanja z lesom izvira že stoletje nazaj.
Z lesom se je namreč ukvarjal že Žigov praded, ki je svojo strast prenesel tudi na prihodnje rodove. »Že celotno življenje imam možnost opazovati oba strica, kako ustvarjata lesene izdelke, sicer bolj za hobi, vendar na zelo visoki ravni. Tako sem kar neka časa preživel v skupni delavnici in z opazovanjem in nudenjem pomoči pridobival znanje. Trenutno smo pridobili novi laserski stroj, kjer učenje in nabiranje izkušenj poteka sproti. Čeprav sem po izobrazbi strojni inženir, mi je bil les nekako vedno bolj pri srcu. Na splošno mi je cikel ”od narave do končnega izdelka” zelo všeč. In ker živimo v državi, kjer je čudovita narava le korak od doma, zelo hitro dobiš občutek, da iz tega lahko ustvariš še kaj več,« pojasnjuje Žiga, sicer glavno gonilo podjetja ILI-Rozman. V njihovih izdelkih se prepletata tradicija rokovanja z lesom in sodobna tehnologija, pri ustvarjanju pa se poslužujejo združevanja najrazličnejših materialov, barv in oblik. Vsak izdelek je unikat, saj so ob uporabi naravnih materialov določena odstopanja, s tem pa tudi edinstvenost posameznega produkta, običajna.
Med bogato paleto izdelkov naletimo tudi na lesene lestence, ki v prostor vnesejo pridih domačnosti in topline. Lestencev sicer trenutno še ne oblikujejo sami, saj je časovno precej zamudno, kar bi se poznalo na kasnejših fazah izdelave, zato se poslužujejo že dobro znanih oblik. Skico izdelka prilagodijo debelini materiala, poleg tega velik del procesa vzame tudi zagotavljanje dobre tesnosti spojev. Na željo naročnika izdelek izrišejo tudi v 3D obliki, kar uporabniku omogoča boljši vpogled in umestitev v sam prostor. Vseh ostalih procesov – od izbire materiala, razreza in morebitnega barvanja – se lotijo sami. »Čas za izdelavo lestenca je odvisen od števila delov, debeline materiala, števila spojev in končne velikosti. Običajno potrebujemo nekje med uro do tri dela. Najprej se izbere ustrezni material, nato sledi razrez lesa s pomočjo laserja v želene oblike. Ko so sestavni deli razrezani, sledi sestavljanja lestenca. Tukaj se lahko glede na tesnost spoja uporabi tudi lepilo. Po sestavljanju je izdelek končan,« pojasni Žiga.
Ljudem v oči padejo tudi večdelne lesene slike, ki s svojo edinstvenostjo lahko motive prenesejo na veliko stensko površino. »Velikokrat sem na stenah opazil zemljevide sveta, ki so narejeni iz več delov in pritrjeni na steno. Vse skupaj izgleda zares lepo. Tako sem nekako razmišljal, da bi bilo možno eno sliko razporediti na več delov in še vedno ohraniti povezanost in smisel,« o tem, kako se je porodila ideja o vrsti stenske dekorative, pojasni Žiga. Slike so požele veliko pohval, ob večji prepoznavnosti pa bi bilo teh še precej več, so prepričani pri ILI-Rozman: »Bi si želeli večje prepoznavnosti vendar smo trenutno primorani zaradi omejenih sredstev in začetnih vlaganj denar ter čas porabljati drugje, v dobro in trdno strukturo podjetja, od načrtovanja novih izdelkov do pakiranja … Tako nam bolj malo ostane za oglaševanje. Smo pa prepričani, da nas to v prihodnosti še čaka ob pravem času.«
Ob trdni viziji podjetja je to le še vprašanje časa. V septembru se bodo namreč predstavili pod novo blagovno znamko Wewoodit. »Tega obdobja se močno veselimo in ga komaj čakamo. Posledično bomo odprli tudi lastno spletno trgovino, kar bo velik korak naprej za nas in lažja pot za kupca do končnega izdelka. Svoj asortiman bomo razširili na lesene otroške igrače, kjer bomo s kreativnimi idejami omogočili tako otrokom kot tudi odraslim, da svoj prosti čas preživijo kvalitetno, sproščujoče in ustvarjalno. Poleg iger bomo ponujali tudi ‘sezonske’ izdelke, recimo za božični in velikonočni čas, valentinovo. Seveda bodo v ponudbi ostali tudi ostali izdelki, ki jih že ponujamo in pa izdelava izdelkov po željah kupca,« zaključi Žiga.