Izčiščen dizajn je le ena izmed lastnosti izdelkov, ki so plod estetskega izražanja oblikovalca Matica Trevna. Izdelki in oblikovanje, združeni pod znamko M Atelje, so odraz strokovnega poznavanja materiala samega ter izjemnega občutka za detajle.
M Atelje se je oblikoval leta 2014. Kot plod nekajletnega nabiranja izkušenj se je utrnila želja po oblikovanju lastne znamke. Pod znamko svoje izdelke in oblikovanje predstavlja Matic Treven, oblikovalec notranje opreme in industrijskega oblikovanja, ki je za svoje delo prejel že številna priznanja in nagrade. Njegova oblikovalska pot se je sprva začela s produktnim oblikovanjem, ko se je skupaj s študijskimi kolegi predstavil na sejmu Ambienti.
»To je bila predvsem odlična priložnost za promocijo, saj smo na ta način dobili priložnost razstaviti svoje izdelke širši javnosti. Po izobrazbi sem med drugim tudi lesarski tehnik, tako sem izdelke za sejem izdelal sam, v svoji mali delavnici. Pri tem mi je pomagal oče, ki je kovinar. Je pa že od samega začetka v meni tlela želja po tem, da se v prihodnosti lotim tudi oblikovanja interjerja, čeprav me veseli tudi produktni del, predvsem leseni izdelki,« pojasnjuje Matic.
Njegove izdelke v večji meri odlikuje les, kar je odraz Matičeve izobrazbe. »Les me je spremljal že od malih nog. Moj stari ata je bil mizar, zato sem že pri 13 letih začel zahajati v sosednjo mizarsko delavnico, kjer sem se učil kot neke vrste vajenec. Skozi vse odraščanje sem se spogledoval z lesom, izdelal sem tudi nekaj že precej zahtevnih izdelkov. Les poznam do potankosti, zaradi česar je oblikovanje lesenih izdelkov enostavnejše,« pojasni oblikovalec.
Njegova izobrazba je namreč velika prednost v oblikovalskem poklicu, saj dodobra pozna vse vrste lesa in svoje izdelke prilagaja lastnostim posamičnih lesnih vrst: »Oblikovanje masivnega lesa ima svoje lastnosti in karakteristike, ki jih ne moreš zaobiti. Znanje mi omogoča, da pri oblikovanju izdelkov upoštevam tudi tehnične stvari v povezavi s proizvodnimi procesi, kar je enormna prednost. Detajle tako lahko prilagajam posamičnim delavnim procesom in na ta način, pocenim, omogočim ter olajšam samo proizvodnjo. Morda prav zato nisem oblikoval drugih materialov, saj jih ne poznam tako dobro kot les sam. Pridobil sem tudi znanje o kovini in tekstilu, sčasoma pa si upam uporabiti vse več različnih materialov,« pove sogovornik.
Eden izmed prvih izdelkov, s katerimi je vzbudil pozornost slovenskega oblikovalskega trga, je kolekcija svetil Domek, ki je nastala v sodelovanju z oblikovalko Dašo Kordež. »Ne vem, od kod nama ideja za oblikovanje hišic. Iskala sva nekaj, s čimer bi se lahko predstavila na sejmu Ambienti. Stremela sva k minimalizmu in izčiščenim linijam. Ko sva tako razčlenjevala najin projekt, sva prišla do domiselnih rešitev, kot so dim iz dimnika, ali pa dimnik kot del nosilca svetila. V procesu oblikovanja nastane končna podoba,« pojasni oblikovalec. Svetilke so izdelane iz kovine, deloma tudi lesa. Težnja k minimalizmu se odraža tudi v natančno predvidenih detajlih, med drugim tudi skritih varih na kovinskem delu.
V sodelovanju z Dašo Kordež in Anžetom Staretom je nastala tudi kolekcija Nostalgija, katere del sta tudi mizici Piši mi in Beri mi, talna svetilka ter gugalni konjiček. Kolekcija Nostalgija je nastala z željo, predstaviti se širšemu trgu. Mizico Beri mi je že pred tem predstavil na razstavi Čar lesa, za potrebe nove kolekcije pa je oblikoval večjo mizico in jo poimenoval Piši mi. »Danes oblikujem izdelke iz jasne potrebe ali na željo naročnika, prvi izdelki pa so nastali zgolj iz čiste želje, opozoriti nase. Kolekcija Nostalgija je ravno to, nastala pa je z mislijo na preteklost, na slovensko tradicijo in narodno izročilo,« poudari sogovornik, ki mu je ljubše oblikovanje manjših pohištvenih kosov, čeprav se ne brani niti velikih. Tudi sedežne garniture so mu nadvse zanimive za oblikovanje, kar se odraža v sodelovanju s podjetjem Kauch, katerega plod sta sedežni garnituri Inspiration in Sofistication, za katero je Matic prejel tudi nagrado Big See Wood Award 2019.
»Bistvo, h kateremu težim, je izdelava estetskih in uporabnih izdelkov. Brezčasnih, takšnih, ki niso podrejeni trendom,« začrta jasne cilje znamke. Med tovrstne izdelke sodi tudi Slovenska pručka, ki jo tako kot Nostalgijo, navdihujeta slovenska tradicija in folklora. »Želja naročnika je bila oblikovati unikatno pručko, ki bo namenjena za poslovna darila. Želja je bila vključiti slovensko tradicijo, zato sem iskal oblike, s katerimi bi bilo to mogoče izraziti. Izbral sem srce kot tradicionalen motiv in obenem rogeljno vez, ki je specifičen simbol obrtništva na slovenskem.
Kako se bo pručka ločila od ostalih? Kaj jo naredi drugačno? Želel sem, da bi izstopala iz povprečja, zato smo dodali predalček, ki služi tudi za shranjevanje lastnih nog pručke. Tako jo je mogoče enostavno zapakirati v majhno embalažo, kar je kot nalašč za pošiljanje,« zaključuje Matic, ki se trenutno v večji meri posveča oblikovanju notranjih prostorov. Tudi ti so, tako kot njegovi izdelki, plod tehtnega razmisleka in jasno zastavljenih konceptnih ciljev.
Več: M Atelje