Pitje kave je za mnoge postalo obred, del jutranje rutine, brez katere si ne predstavljajo nadaljevanja dneva. In kaj je bolj 'chic', kot da se vam med srkanjem kave s skodelice smehlja ljubka Audrey Hepburn ali pa vas predirljivo gleda Freddie Mercury? Ustvarjalka Polona Pačnik je zasnovala čudovite skodelice z znanimi 'facami', ki jih prepoznamo pod znamko PolonaPolona.
Polona je sprva sanjala o tem, da bo plula v modnih vodah, po spletu okoliščin pa je svoje ustvarjanje posvetila risanju. »Že od nekdaj sta me zanimali moda in oblikovanje, vendar sem sprva razmišljala zgolj v okvirih oblikovanja modnih oblačil, česar pa v resnici, roko na srce, nisem želela početi. Pri modi na mojo žalost ni šlo zgolj za risanje oblačil, ampak tudi šivanje, ki mi res ni šlo od rok. Kasneje sem neko to isto strast uspela prevesti na oblikovanje dizajnerskih skodelic, ki so veliko bolj hvaležen medij – ne potrebujejo res nobenega šivanja,« v smehu pove ustvarjalka, ki je po končani srednji oblikovni šoli v Parizu študirala modni skiciranje.
Ideja o poslikavi skodelic se je porodila povsem po naključju. Med pohajkovanjem s prijateljico po Ikei je zagledala prazne bele skodelice, v hipu so jo zasrbeli prsti in vzklila je ideja, da bi poprijela za flomaster ter nanje narisala osebo in dodala hecen izrek. Domov je odšla z nekaj skodelicami ter s flomastrom za risanje po porcelanu nanje na hitro skicirala sosedo: »Ideja je bila tako dobra, da sva se s prijateljico prijavili na ARTish, kamor sva prinesli deset skodelic, ki so se prodale tako hitro, da sem morala nove sproti risati.«
Po obisku ARTisha se je zgodba začela razvijati kar sama od sebe. Prišlo je prvo naročilo trgovinice z unikatnimi izdelki IKA, kasneje jo je k sodelovanju povabila še Mladinska knjiga. Izkazalo se je, da je trg lačen dobrih idej in Polonina je bila brez dvoma med njimi. Prve skodelice je izdelala kar v domači dnevni sobi, zaradi velikega povpraševanja pa se je cele dneve družila z junaki, kot so Ivan Cankar, France Prešeren in podobni. Še danes navdih za motive najde v filmih, literaturi, mitologiji, tudi na ulici, vsako svojo podobo pa dopolni z zanimivim humorjem.
»Me pravimo, da so naše skodelice najboljše darilo za ljubitelje pop kulture in po tem ključu se odločamo za nove junake. Inspiracijo iščemo v ikonah rock’n’rolla, umetnosti, filmov in zgodovine. Imamo obsežen spisek junakov, ki bi jih želele imeti, a običajno preteče kar nekaj Save pod mostom, da dodamo novega junaka v našo zbirko,« pove Polona in doda, da se s citati poigrava kar sama, navdih pa poišče v izrekih slavnih junakov, naslovih skladb ali zabavnih dejstvih iz njihovega življenja: »Če se družimo s Keithom, ki reče: “Yeah. Healthy lifestyle”, vsi vemo, da temu ni tako.«
Risanje junakov je dobro načrtovan proces, vse od izbire do izvedbe. Izbranega junaka najprej skupaj z ekipo skrbno izberejo, potem pa se načrtovano loti risanja. Včasih je Polona že po nekaj skicah zadovoljna s končnim izdelkov, spet drugič za lik potrebuje dlje časa in polne zvezke skic. Njene čudovite skodelice niso priljubljene le med Slovenci, temveč so svoje domove našle tudi onkraj slovenskih meja. A okus je različen.
»Slovenci smo lokal patrioti, saj najraje pijemo kavo z Ivanom. V tujini se na splošno najraje podružijo s Freddiejem, Davidom in Audrey. Se pa od države do države razlikuje. Recimo na Nizozemskem obožujejo Vincenta, v Nemčiji je priljubljen Sigmund,« razkrije oblikovalka, ki ima za naslednje desetletje pogumno zastavljen cilj: »Naši junaki prodirajo na evropske trge in krasijo tuje trgovine in na tem želimo delati tudi v prihodnosti. Lahko bi rekle, da je naša desetletna vizija zavzeti svet in predstaviti PolonaPolona skodelice vsem celinam sveta.«
Fotografije: Romina Ivančič