Vsi smo že bili v tej situaciji - zatopljeni v delo ali hobi, ko naenkrat pozvoni zvonec ali se na obisk najavi prijateljica... Hitro pospravljanje ustvarjalnega nereda je nočna mora, sploh ker vemo, da bo delo po končanem obisku težko nadaljevati. Miza HOMEWORK to zagato spretno rešuje, poleg tega pa ponuja še več praktičnih rešitev za vse, kar spada k sodobnemu ustvarjalnemu neredu: ločevalnik kablov, prostor za polnjenje mobilnih telefonov, majhen predal...
Maja Repotočnik, diplomirana industrijska oblikovalka, pravi, da je koncept za mizo HOMEWORK izhajal iz lastne potrebe, saj živi v majhnem stanovanju, kjer je potrebno v istem prostoru kreativno združevati več funkcij. HOMEWORK miza – pohištveni kos, ki pripada obema svetovoma, domu in delu, – tako ni nastala preko sodelovanja z zunanjimi naročniki, kot je sicer prevladujoča praksa v poklicu industrijskih oblikovalcev, ampak kot izziv, preko katerega se je mlada oblikovalka želela naučiti več o delu z lesom. Sejem Ambient, kjer je mizo predstavila širši javnosti in zanjo celo prejela dve sejemski nagradi, pa ji je nato služil za preverjanje koncepta ideje med potencialnimi kupci. Vesela je, da se je ciljna publika odzvala pozitivno, kar nakazuje na relevantnost njene ideje.
Z Majo smo spregovorili o njenem pristopu k oblikovanju, mizi Homework in ambicioznih načrtih za prihodnost.
Maja, povej nam več o sebi – na katerih projektih trenutno delaš in na katere pretekle projekte si najbolj ponosna?
Že peto leto sodelujem s slovensko blagovno znamko EQUA pri razvoju novih produktov. Večino mojega dela tako predstavlja sodelovanje z naročniki, v prostem času pa se za izziv lotim še kakšnega lastnega projekta.
Od preteklih projektov bi izpostavila delo na projektu slovenske solate in zelišč pod BZ Živa. Zaradi vključenosti v projekt od samega začetka, je bil namreč možen celosten in poglobljen pristop k oblikovanju. V sodelovanju z Maticem Vihteličem sva tako prevzela vlogo pri razvoju blagovne znamke, grafične podobe, spletne strani in embalaž vseh produktov.
Moj tržno najbolj uspešen produkt pa so gotovo ekološke steklenice z ovojem iz filca – Mismatch. Oblikovala sem jih za EQUO. Na trgu so od leta 2015 in ocenjujem, da so bile proizvedene v več kot 50.000 kosih.
Oblikovanje izdelkov za vsakdanjo uporabo je gotovo ena najtežjih oblikovalskih nalog – težko je reinterpretirati stol, steklenico ali mizo. Se vseeno rada spopadeš z oblikovanjem produktov za dom in prosti čas?
Rekla bi, da so še težje in predvsem odgovornejše oblikovalske naloge, res je pa, da je na teh področjih trg že dokaj nasičen in je zato težje narediti nekaj popolnoma novega. Vendar imamo ob vsej poplavi izdelkov manj takšnih, ki so res inovativni. Kosov, ki ne zgolj sledijo hipnim trendom, ampak tudi dobro rešujejo problem, ki ga preostali izdelki ne. Tu pa je še nekaj prostora za razvoj.
Kaj je pripeljalo do ideje o mizi in o njeni praktični dvižni površini?
Ker živim v manjšem stanovanju sem se soočala z dilemo kako združiti dom z delom. V istem prostoru, kjer bivam, se družim, tudi delam od doma in ustvarjam. Dnevna soba tako prevzema številne vloge – prostora za druženje, jedilnice pa tudi delovnega kotička … Delo pa s sabo vedno prinese nered v obliki zmešnjave kablov, papirjev in pisarniških pripomočkov, ki jih moramo vsakič, ko si vzamemo pavzo, prestavljati iz enega konca sobe na drugega …
Želela sem tako ustvariti mizo, ki bi bila vedno pospravljena. Ki bi omogočala nemoteno delo, ki pa ga lahko v trenutku skriješ in kasneje nadaljuješ, kjer si ostal. Kjer bi končno našel svoje mesto prenosnik in kjer bi bili kabli bolje urejeni.
Miza se zdi enostavna za uporabo.
Dvižna delovna ploskev omogoča hitro transformacijo bivalne mize v delovno in obratno. Ko te nenapovedan obisk preseneti sredi dela, tako mizo (z vsem ustvarjalnim neredom vred) samo zapreš in kasneje z delom nadaljuješ točno tam, kjer si ostal.
Pod osnovno ploskev lahko tako pospraviš prenosnik, dodatni predelek pa omogoča tudi boljšo organizacijo električnih kablov. Miza ima tudi predal, kjer svoje mesto najdejo manjši manjših pisarniški pripomočki.
Miza je bila izjemno uspešno predstavljena na sejmu Ambient, kjer je dobila tudi nagrado Top Ideje in posebno omembo v sklopu nagrad Gospodarskega razstavišča, Top 5. Je bila to dovoljšnja spodbuda, da se prototip spravi v proizvodnjo?
Sprva nisem resno razmišljala, da bi izdelek spravila v proizvodnjo. Prisotnost na sejmu pa se je izkazala kot super način za preverjanje samega koncepta izdelka. Priložnost, da sem šla izza računalnika med ljudi, kjer sem kjer sem skozi pogovore z obiskovalci izvedela mnogo več. Bila sem prisotna vse dni sejma, v tem času sem spoznala veliko ljudi, dobila dobila vpogled v njihove potrebe , pozitivne komentarje, konstruktivne predloge … Z nekaterimi smo začeli kar brainstormati o idejah. Slišala sem komentarje kot so: “Ti bi rabil to mizo, ampak verjetno ne bi bila dovolj za ves tvoj nered”, punce bi jo uporabljale za ličenje, slikarji za ustvarjanje, marsikdo za delo s papirji… Skoraj vsakdo je naštel nek hobi, pri katerem bi mu koristila. Na prototipu pa se je seveda pokazala tudi kakšna priložnost za izboljšavo (za to pa so prototipi), ki sem jih v končnem produktu izpopolnila.
V petih dneh sejma je tako odziv obiskovalcev in stroke potrdil, da sem s svojo rešitvijo nagovorila problem, ki ni samo moj lasten, ampak ga čutijo tudi ostali, ki bivajo v manjših stanovanjih.
To mi je dalo motivacijo, da sem se odločila za serijsko proizvodnjo produkta.V interesu mi je, da je tudi serijski izdelek izdelan v Sloveniji, s čimveč slovenske surovine. V zadnjem času je miza dobila tudi spletno stran, možno pa jo je že naročiti.
S katerim problemom sodobnega bivanja pa bi se najraje soočila v prihodnje?
Če se bo miza izkazala kot uspešna, bi me zanimalo ustvariti še kakšen produkt iz lesa s podobno filozofijo, mogoče razviti linijo produktov. Zanimivo bi bilo reinterpretirati kakšen kos pohištva iz preteklosti ter ga prilagoditi na sodoben način bivanja. Drugače pa se z veseljem lotim vsakršnega projekta, pri katerem imam lahko proste roke, da ga zastavim celostno.