Pred 17 leti se je rodila blagovna znamka JAGABABA, ki ohranja duh tradicije v čudovitih tekstilijah, navdahnjenih z domačnostjo in naravo. Pod imenom ustvarjata zakonca Drobnič Škrjanec, ki sta si studio na obrobju Grosupljega spremenila v pravo malo družinsko ustvarjalno gnezdo, kjer svojo ustvarjalnost lahko izražata tudi njuna otroka.

Ustvarjalca Mitja in Saša sta se trgu sprva predstavila s pisanimi torbicami in ročno potiskanimi šali, ki sta jih predstavila na stojnici ob Ljubljanici ter požela veliko zanimanja. Ob poplavi številnih modnih dodatkov slovenskih oblikovalcev pa sta iz modnih vod zaplula v oblikovanje hišnega tekstila, po katerem dandanes slovi znamka JAGABABA. Za poimenovanje znamke sta izbrala pravljično bitje s čarobnimi močmi, kar dobro opiše njuno ponudbo s pridihom domačnosti in tradicije.

Saša priznava, da je, kar se sitotiska in šivanja tiče, popoln samouk, pri pridobivanju veščin pa ji je pomagal tudi mož Mitja, ki dandanes skrbi za grafično podobo. Če se je vse skupaj začelo s torbico, pa dandanes JAGABABA slovi predvsem po čudovitih kuhinjskih krpah, bombažnih prtičkih, predpasnikih, namiznih tekačih, prevlekah za okrasne blazine in nakupovalnih torbah. Ustvarjalka, po študiju diplomirana organizatorka turizma, svoje veščine iz gostinstva tako prenaša na čudovite tekstilije. »V kuhinjske pripomočke sem se usmerila prav zato, ker sem po osnovni profesiji končala srednjo gostinsko in veliko časa preživela ob delu v gostinstvu. Nato sem nadaljevala študij turizma in delala nekaj časa v turizmu. Kulinarika me spremlja od srednje šole dalje,« pove umetnica.

Pri izdelavi izdelkov stavi na najkakovostnejši 200-gramski bombaž brez dodanega poliestra, saj se tako blago ne guba. Vse produkte odlikujejo tudi ročno tiskani motivi, ki jih s sitom tiskajo na tekstil. Navdih oblikovalka najde v lokalnem okolju, bodisi jo vodi spomin na podeželsko dvorišče, kjer kokodakajo kokoši, cvetoči vrt, skrivnostni bližnji gozd ali bogastvo ribnikov in potokov. Ideje za ustvarjanje par najde tudi v slovenski kulinariki, zato se med potiskanimi stvaritvami najde tudi tradicionalna potica, pa avtohtone vrste iz sadovnjaka. Vse te podobe domačnosti in tradicije v studiu preoblikujejo v brezčasne grafike, ki obogatijo in polepšajo naše kuhinjsko okolje. Neizčrpni vir idej sta tudi otroka Pia in Vid, ki sta ustvarjalnost podedovala po starših, tako k oblikovanju izdelkov pripomoreta tudi z neskončno mero otroške domišljije. Prav vsi motivi predstavljajo Saši svojevrsten izziv; motiva, ki se ga ne bi polotila, ni. 

Izdelki JAGABABA so v večji meri potiskani v nevtralnih barvah, med drugim sivi, črni in rjavi, manjši motivi se nahajajo v živahnejših barvah. Vsak izmed motivov nosi svojo zgodbo, tako so na primer praprot, ki se bohoti na posteljnini, po običaju mladeniči metali čez ramo, da bi se lahko ulegli na mehko podlago, če bi se jim zahotelo spati. Slovensko bogastvo narave in običajev sta neizčrpen vir ustvarjanja, ki nista ostala neopaženi niti v tujini. Izdelki JAGABABA so namreč z izvirnostjo presegli slovenske meje, najdete jih tudi v Nemčiji, Avstriji, Angliji in celo na Norveškem, vse bolj pa izdelke s slovenskim poreklom cenimo tudi Slovenci sami. » Začeli smo pri hrani in sedaj upam, tudi glede na trenutno stanje z epidemijo novega koronavirusa, da bomo znali ceniti še ostala lokalna področja. Veliko nas je ustvarjalcev, oblikovalcev, malih obrtnikov, ki delamo ”lepe” stvari. Od keramike, lesa, tekstilij,« našteje Saša.

Ob vse večjem povpraševanju po čudovitih tekstilijah bo ustvarjalni studio kmalu premajhen. Polno je tudi idej in zamislic, ki bi jih ustvarjalka v prihodnosti rada uresničila. »Glede na to, da sem samouk, bi bila zelo vesela, če bi se lahko učila od mojstrov doma in v tujini. Predvsem bi rada raziskala še kakšne nove tehnike tiska in barvanja tekstila,« zaključi.

Več: www.jagababa.si