Zgleden primer sodobne arhitekture je zrasel v predmestju Buenos Airesa. V delno urbaniziranem območju pa prav novonastali objekt predstavlja pravo oazo miru, vključno z vodnimi in ozelenelimi površinami ter zenovskim interjerjem.
Zanimivo utelešenje sodobne arhitekture je zraslo na drugi strani Atlantika, natančneje na samem jugu ameriške celine. Hiša FEN, kot so jo poimenovali arhitekti, se nahaja v delno urbaniziranem metropolitanskem Buenos Airesu, prestolnici Argentine. Oblika parcele je arhitektom predstavljala precejšen izziv, z bujno vegetacijo pa so želeli zagotoviti dovoljšno mero zasebnosti in povezati objekt z okoliško krajino.
V grobem bi geometrijsko objekt lahko razčlenili v dve prekrivajoči se pravokotni ravnini. Spodnja je namenjena družabnemu programu, na kar nakazuje tudi velik zunanji bazen, zgornja bolj intimnim delom. Slednji del je postavljen pravokotno na spodnjega, kar ustvarja dodatne poglede na vrt in na pol pokrit prostor v zadnjem delu. Streha pritličnega dela je uporabljena kot ozelenela širitev vrta, ki vrača zemlji, kar ji je bilo z grajenim odvzeto. Poleg tega gladina bazena deluje kot vodno ogledalo, ki odseva pokrajino in jo uvaja v notranje okolje.
V samem središču kompozicije je dnevna soba, odprta na obe strani, ki se lepo navezuje na bujno vegetacijo vrta in se širi skozi veliko kontinuirano galerijo. Na stičišču med spodnjim in zgodnjim volumnom so arhitekti ustvarili dvovišinski prostor, ki daje novo dimenzionalnost interjerju.
Večji del zunanjosti objekta zasedata les in poliran beton, s čimer so arhitekti želeli doseči poenotenje prostorov in dati poudarek vodoravnosti parcele. Sistem polken iz trdega lesa omogoča nadzor nad pogledi z ulice in odpira razglede na vrt. Polkna so razvita kot filter zložljivih plošč za nadzor odprtih in zastekljenih prostorov, ki so v interakciji z zunanjostjo, nadzorujejo zasebnost, svetlobo in sence.
- Studio: VDV ARQ
- Vodilni arhitekt: Victor Della Vecchia
- Lokacija: Buenos Aires, Argentina
- Projektno leto: 2022
- Površina: 650 m2
Fotografije: Federico Carioli