Družinsko podjetje Lumar, ki je letos septembra postalo prejemnik nagrade SME EnterPRIZE za trajnostno poslovno prakso na področju okolja, ki jo podeljuje Skupina Generali, se je predstavilo na zaključnem dogodku v Bruslju.

Širši evropski javnosti so predstavili svoje trajnostne prakse in uresničevanje jasno začrtane trajnostne strategije. »Izjemno veseli in ponosni smo, da so naša dolgoletna prizadevanja na področju strateškega trajnostnega delovanja in razvoja bila prepoznana tudi na mednarodnem nivoju. Biti med 10 junaki trajnosti, izbranimi med več kot 7.000 malimi in srednje velikimi podjetji, iz 10 evropskih držav, je veliko priznanje za celotno ekipo Lumar in druge deležnike podjetja. Trajnost je del našega DNK in smisel delovanja, je naša vrednota ter predstavlja ključno smernico našega razvoja in nadaljnjih strateških usmeritev,« je povedal lastnik in direktor podjetja Marko Lukić. Dogodka v Bruslju so se udeležili visoki predstavniki evropske politike, akademiki ter predstavniki malih in srednjih podjetij.

Nagrada SME EnterPRIZE je strateška pobuda Skupine Generali, s katero želijo nagraditi in dvigniti prepoznavnost najboljših trajnostnih praks, ki jih izvajajo mala in srednje velika podjetja. Mednarodna strokovna komisija, ki so jo sestavljali predstavniki Generalija, akademiki in gospodarstveniki, je ocenjevala več kot 7.000 malih in srednje velikih evropskih podjetij glede na njihove družbene in okoljske zaveze, vključno z izvajanjem opaznih trajnostnih pobud v njihovih poslovnih dejavnostih. Nagrajenci SME EnterPRIZE so lahko vzor za druge podjetnike in pomembni ambasadorji trajnosti. Izbranih 10 junakov trajnosti prihaja iz desetih evropskih držav: Avstrije, Hrvaške, Češke, Francije, Nemčije, Madžarske, Italije, Portugalske, Slovenije in Španije.


Philippe Donnet, glavni izvršni direktor Skupine Generali, je dejal: »Skupina Generali je leta 2021 zagnala svoj projekt SME EnterPRIZE za spodbujanje kulture trajnosti med evropskimi malimi in srednje velikimi podjetji ter njihovo podporo pri vključevanju trajnosti v svoje poslovanje. Čeprav so morala ta podjetja prestati velike izzive, povezane z energetsko krizo, motnjami v dobavni verigi, inflacijo ter gospodarsko in geopolitično negotovostjo, poudarja tretja Bela knjiga, ki sta jo izdala Skupina Generali in SDA Bocconi, da se število evropskih malih in srednje velikih podjetij, ki sprejemajo trajnostne poslovne modele, nenehno povečuje in da so poslovni razlogi za to še vedno zelo močni. Obstajajo pa precejšnje ovire in prepreke, ki preprečujejo večjemu številu podjetij, da bi šla po isti poti. Zato je ključno, da oblikovalci politik ukrepajo za zmanjšanje birokracije in ozaveščanje, večja zasebna podjetja pa morajo poleg izdelkov ali storitev ponuditi tudi svoje znanje in izkušnje. To je zapleten proces, ki bo trajal nekaj časa, saj še nismo prišli do cilja. V našem skupnem interesu pa je, da si za to prizadevamo in da zgradimo močnejšo, varnejšo, uspešnejšo in trajnostno Evropo.«